مجله خبریراه و شهرسازی

حواشی اتوماتیک شدن ارجاع کار مهندسان/ توجیه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که با سیستمی شدن فرآیند ارجاع کار دسترسی اعضا حذف شده است، گفت:‌با اتوماتیک شدن این فرآیند خطاهای عمدی یا سهوی گذشته حذف شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علی کریمی‌آنچه، در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص اتوماتیک شدن ارجاع کار ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در استان تهران اظهار کرد:‌با اتوماتیک شدن ارجاع کار نظارت تمام فرآیندهای مربوطه قابل پایش شده و از خطاهای گذشته که در نوبت‌ها دستخوش تغییرات می‌شد، جلوگیری به عمل آمده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش این کار آن است که دیدن فرآیند توسط اعضاست؛ وقتی می‌بینند اطلاعات کامل و مشخص است خطاها خودبه‌خود اصلاح می‌شود.

وی در پاسخ به فشار برخی اعضا هیئت مدیره برای بازگشت فرآینده ارجاع کار به روش قبلی، افزود: در مقطعی سئوالاتی برای برخی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره عملکرد سامانه ارجاع کار پیش آمد مبنی بر این‌که روند اصلاحات این فرآیند چگونه است.

وی با بیان این‌که با سیستمی شدن ارجاع کار دسترسی برخی اشخاص به این فرآیند قطع شده است، تاکید کرد:‌به پرسش‌های اعضای هیئت مدیره پاسخ داده و این موضوع هم برطرف شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اعلام این‌که انحلال سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ارتباطی به هیئت مدیره ندارد، گفت: بر اساس ماده 26 قانون نظام مهندسی می‌گوید اگر سازمان‌ها از خط مشی تعریف شده در قانون منحرف شوند، انحلال قابل انجام است. این کار توسط نهادهای داخلی سازمان از جمله هیئت مدیره، شورای انتظامی و بازرسان قابل انجام نیست.

کریمی‌آنچه تاکید کرد: اگر انحراف سازمان نظام مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت دادگستری و شورای مرکزی نظام مهندسی تشخیص داده شود، انحلال قابل انجام است. با توجه به اصلاحاتی که در دست انجام است، شورای مرکزی اعلام کرد باید این اصلاحات سرعت بگیرد و اگر تسریع نشود مورد ماده 26 قابل بررسی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا