مجله خبری

نشست تخصصی کمیسیون عمران مجلس

نشست تخصصی کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن

سید احسن علوی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن در چند ماه گذشته، گفت: در چند سال گذشته مجلس به دولت اعلام کرده طرح جامعی برای مسکن به مجلس ارائه کند اما به دلیل اینکه در این بازار آشفتگی وجود دارد دولت نتوانسته این طرح را به پارلمان ارائه کند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و هفتصد هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که سهم تهران از این آمار بیش از ۴۵۰ هزار است، افزود:دولت باید آماری به مجلس ارائه کند تا مشخص شود چه میزان از قشر آسیب‌پذیر جامعه فاقد مسکن هستند.

نماینده مردم سنندج در مجلس با تاکید براینکه دولت نباید اجازه دهد بازار مسکن در اختیار دلالان و سفته‌بازان قرار گیرد، افزود:دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت باید کارگروه‌های را برای بازارهای همچون مسکن و خودرو تعیین کند تا با کار کارشناسی قیمت‌ها را در این بازار تعیین کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به دلیل اینکه دولت در چند وقت اخیر نتوانسته بر بازار مسکن کنترل داشته باشد بنگاه‌های معاملات ملکی نیز تحت سیطره دلالان قرار گرفته‌اند و شاهد افزایش قیمت‌ها در چند ماه گذشته بوده‌ایم.

علوی از نشست تخصصی اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه شهرسازی درباره مسکن و اجاره بها در روزهای آینده خبر داد.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا