مجلس و ارگان هامجله خبری

شهرکرد دارای بیشترین متقاضی طرح اقدام ملی مسکن است

به گزارش ساختمان آنلاین: حسینعلی مقصودی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه هدف گذاری بیشتر متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن مرکز استان بوده و شهرکرد با تعداد ۹۷۹۸ بیش از ۶۰ درصد متقاضیان را به خود اختصاص داده است.

وی این شکل ثبت نام را کاذب و نشان دهنده دید سرمایه ای به مسکن خواند و افزود: این مسأله با توجه به محدودیت تأمین زمین و عدم توزیع طرح در استان نگران کننده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کل متقاضیان ثبت نام در استان را ۱۶۵۱۹ نفر خواند و گفت: با توجه به شرایط این طرح، از این تعداد ۸۳۴۰ نفر واجد شرایط بوده و با بررسی پرونده ها ۵۷۹۳ به تأیید نهایی رسیده اند.

مقصودی همچنین افزود: برای ۴۴۶۳ نفر افتتاح حساب صورت گرفته است و ۳۰۹۹ نفر واریز وجه اولیه به مبلغ حداقل ۴۰۰ میلیون ریال را انجام داده اند و از این تعداد ۲۷۷۴ مورد به پروژه ها وصل شده اند.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را کارگزاران این طرح خواند و ادامه داد: با انجام مراحل ثبت نام، پالایش، واریز وجه اولیه و اختصاص زمین، این دو نهاد تهیه نقشه، اخذ پروانه، قرارداد با پیمانکار، شروع عملیات و به طورکلی سیاستگزاری اقدام ملی را عهده دار هستند.

مقصودی گفت: تاکنون برای ۴۴۷۳ واحد تخصیص زمین صورت گرفته و در حال حاضر ۵۰۸۸ واحد در قالب ۳۳ پروژه توسط کارگزاران طرح تعریف شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان را اصلاح فرم (ج) تعداد ۸۷۰۰ نفر از متقاضیان دانست و افزود: روند سیستمی این متقاضیان به دلیل قرمز بودن فرم (ج) دارای مشکل بود که با تلاش شبانه روزی همکاران این موارد بررسی و اصلاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه کل ثبت نام در شهرهای زیر یکصد هزار نفر استان را ۴۰۶۹ مورد دانست و گفت: واریز وجه در این شهرها ۸۳۱ مورد بوده است.

سهراب رئیسی به مراحل آماده سازی سایت اقدام ملی در منظریه شهرکرد نیز اشاره کرد و افزود: خاکبرداری پروژه ها در منظریه با پیشرفت ۴۳ درصدی و آماده سازی کلی محله ۳۴ با پیشرفت ۱۴ درصدی همراه است. وی همچنین از اتمام خاکبرداری پروژه های این طرح در منظریه تا پایان سال جاری خبر داد.

گفتنی است با پایان بررسی و پالایش متقاضیان و با مصوبه شورای تأمین مسکن استان، متقاضیان دارای شرایط که هیچ اقدامی برای تکمیل پرونده و واریز وجه اولیه انجام نداده بودند از سامانه حذف شدند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا