بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

نرخ وام مسکن در آمریکا به یک رکورد جدید رسید

به گزارش ساختمان آنلاین:  افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا باعث شده متوسط وام مسکن در آمریکا به یک رکورد جدید برسد.

یک وام مسکن متوسط در آمریکا برای خرید خانه برابر با 453 هزار دلار است.

قیمت مسکن در آمریکا روبه‌افزایش است، چون تقاضا برای مسکن از تعداد خانه‌هایی که برای فروش گذاشته شده فراتر رفته‌است. قیمت مسکن در دسامبر سال گذشته میلادی 18.5 درصد افزایش سالانه داشت.

در همین حین، تقاضا برای وام مسکن رو به کاهش است. تعداد درخواست‌هایی که برای وام مسکن پرشده 5.4 درصد طی هفته‌ دوم فوریه نسبت‌به هفته قبل‌از آن کاهش‌یافته و 7 درصد نسبت‌به همین دوره در سال گذشته میلادی پایین آمده‌است.

کاهش تقاضا برای وام مسکن مربوط به افزایش نرخ بهره می‌شود. متوسط نرخ بهره برای یک وام سی‌ساله تا 4.05 درصد نسبت‌به 3.83 درصد قبلی افزایش‌یافته است که اولین افزایش بزرگ هفتگی از مارس 2020 را نشان می‌دهد و برای اولین‌بار از 2019 به بالاتر از 4 درصد رسیده‌است.

انتظار می‌رود فدرال‌رزرو آمریکا در ماه مارس در تلاش برای مهار تورم بازهم نرخ بهره را افزایش دهد و این بدان معناست که مصرف‌کنندگان دوباره با افزایش هزینه‌های وام‌گیری مواجه می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا