مجله خبری

منطقی شدن قیمت ها با تمرکز بر تولید و عرضه مسکن‌

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین اظهار کرد: بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بخش املاک هر منطقه می تواند قیمت املاک را در آن منطقه تحت تاثیر قرار دهد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان افزود: اگر روند عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل باشد، تورم مهمترین عامل اثر گذار بر قیمت املاک خواهد بود و قیمت املاک متناسب با تورم رشد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در کشور سیاست گذاری ها در حوزه مسکن؛ به افزایش قیمت‌های بازار مسکن دامن زده است تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری به علت برنامه ریزی نامناسب و سیاست ورزی کاملاً اشتباه، اهداف دنبال نمی شود و سرانجام مطلوبی هم ندارد.

پورحاجت اضافه کرد: زمانی که برنامه منسجمی برای بازآفرینی شهری دنبال نمی شود قطعاً توسعه شهری و تامین سرپناهی امن برای مردم به عنوان یک دغدغه، باعث ایجاد سیگنال هایی در بازار و مخصوصاً در مناطق حاشیه شهرها می شود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی با سیاست‌های نادرست خود این سیگنال را به بخش خصوصی می دهد که همان مسیر اشتباهی را که این وزارتخانه برنامه‌ریزی کرده‌، دنبال کنند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که متقاضیان مسکن با مشکلات عدیده ای مواجه اند؛ مجلس، وزارت راه و شهرسازی و دولت به جای رفع مشکلات بازار مسکن، فقط از اخذ مالیات از خانه‌های خالی صحبت می کنند.

پورحاجت خاطرنشان کرد: بازار مسکن بازاری است که به بسیاری از صنایع گره‌خورده و رونق تولید مسکن چرخ بسیاری از صنایع کشور را خواهد گرداند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: تمرکز بر تولید و عرضه مسکن‌ متناسب با نیاز مردم، قیمت های این بازار را هم منطقی تر خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا