مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

سال ۱۴۱۰، سال اتمام مقاوم سازی تمامی روستاها

رئیس بنیاد مسکن گفت: سال ۱۴۱۰ قرار است جشن‌مقاوم‌سازی تمامی روستاها را بگیریم و بنیاد مسکن تمام تلاشش این‌است که زودتر این مقاوم سازی به پایان برسد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در نشست رسانه‌ای گفت: ۲۱ فروردین ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن است و این نهاد انقلابیون این نهادی که یادگار امام‌است در طول انقلاب توانسته خدمتگذار مردم باشد به خصوص اقشار کم درآمد جامعه و مردم روستایی مورد توجه بوده‌است.

وی در ادامه بیان کرد: در انجام کارهایی که به عهده بنیاد مسکن بوده است در انجام امورات استفاده از بخش خصوصی را در سرلوحه قرار داده است و با بخش خصوصی همکاری دارد از سوی دیگر با دولت هم‌ارتباط خوبی دارد و با نهادهای دیگر همکاری می‌کند تا بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

وی در خصوص بخش روستایی گفت: سال ۱۴۱۰ جشن بگیریم‌که یک واحد غیر مقام در روستاها وجود ندارد و تلاش بر این است که زودتر از سال ۱۴۱۰ به این مقاوم‌سازی برسیم.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص بافت‌های فرسوده تهران گفت: بافت فرسوده بنیاد مسکن ورود پیدا کرده است که ۱۱ هزار و ۳۰ واحد در حال نوسازی این در بحث مسکن‌شهری ۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد در حال ساخت است ۳۶۱ هزار و ۲۱ واحد در کل در حال ساخت در کل کشور است.

نیکزاد اضافه کرد: بنیاد مسکن وظیفه دارد که تا دغدغه مسکن برطرف شود در روستاها دوره ساخت یک ساله است و در شهرها دوساله است

وی در ادامه بیان کرد : ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم‌طرح هادی است تکلیف همه افرادی که عمرانی انجام‌دهند مشخص کرده است و این طرح ده سال است و ۴ هزار روستا بازنگری شود نیازمندی‌های روستاها بازنگری شود و مشکلات مردم روستا برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت ۴ هزار و ۳۷۲ هزار تومان برای طرح هادی در اختیار داشتیم ۷۴۰ هزار میلیارد تومان در ملی استانی ۹ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان برای طرح هادی هزینه شد در ۸ هزار و ۹۵۶ روستا این طرح اجرایی شد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ درصد پروژه‌های افتتاحی مربوط به بنیاد مسکن بوده است در بحث عمران روستایی اعتبارات ملی و استانی بسنده نکردیم‌و سراغ ظرفیت‌های دیگر رفتیم تفاهم نامه با وزیر کشور امضا شد و عمران‌روستایی امضا شد و ابلاغ شد و با وزارت نفت داشتیم برای محرومیت زدایی و اعتباراتی در اختیار ما گذاشتند با مناطق آزاد تفاهم‌نامه داشتیم و ۴۰ منطقه بنیاد مستضعفان هدف محرومیت زدایی است نتیجه این شد در کشور توانستیم ۸ هزار و ۵۵۶ روستا در بحث اجرای طرح هادی ورد پیدا کنیم و آسفالت روستاها انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن درخصوص طرح نهضت ملی گفت: حساب نهضت ملی مسکن ساده است این طرح تأمین زمین وزارت راه و شهرسازی است ۵۰ درصد تخفیف به مردم داده شود صدور پروانه قانون جهش می‌کن شهرداری‌ها عوارض نباید بگیرند و در خیلی از شهرها برای خانه دار کردن مردم تخفیفات انجام شده است.

وی در ادامه افزود: مقداری وام و مقداری آورده مردم است در نقاط، مختلف با مردم دست در دست هم کارهارو پیش می‌بریم و درخصوص افزایش قیمت‌ها به مردم توضیح داده می‌شود و کم کم مردم پول‌ها را پرداخت می‌کنند. تأمین آورده مردم مقداری سخت است و مردم این سختی راتحمل می‌کنند و پرداخت می‌کنند.

اکبر نیکزاد گفت: مثلاً در بندرعباس ۱۰ طبقه است و قالبی ساخته می‌شود در یک شهر دیگه بتنی، ساخته می‌شود خود شهر و مصالح استفاده شده تعیین کننده قیمت است. متقاضی را بلاتکلیف نخواهیم گذاشت.
رئیس بنیاد مسکن گفت: بافت فرسوده تهران منطقه ۱۸.۱۶.۲۰ است و حدود متری ۱۰ تومان است. شوش هزارو سیصد واحد در حال ساخت است.

رئیس بنیاد مسکن اضافه کرد: وام روستایی ۲۰۰ میلیون تومان امسال افزایش پیدا نخواهد کرد.

اکبر نیکزاد در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال تمام تلاش بر این است که افزایش قیمتی در مصالح ساختمان نداشته باشیم و تلاش ها برای عدم افزایش، قیمت ها ادامه دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا