دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کوتاهی معاونت مسکن در رسیدگی به تخلفات پیش فروش تهران

 

خشایار باقرپور ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهار داشت: در منطقه 22 تهران،برخی از شرکتهای تعاونی نما با زد و بند با برخی از دستگاه ها و جعل سند،نسبت به تبلیغ فروش واحدهای مسکونی اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه گزارش های این تخلف به نهادهای مرتبط ارسال شده است خاطرنشان ساخت: مطابق قانون پیش فروش مسکن،معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه راه و شهرسازی می تواند در نقش مدعی العموم به تخلفات پیش فروش ورود پیدا کند اما متاسفانه این معاونت چشمش را بر روی تخلفات بسته است و نقض قانون پیش فروش در منطقه 22 تهران را پیگیری نمی کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران با بیان اینکه اصل فساد در منطقه 22 تهران در حوزه پیش فروش در حال رخ دادن است تصریح کرد: این پروژه ها وجود خارجی ندارند اما با انجام تبلیغات گسترده محیطی اعتماد سازی می کنند و سبب متضرر شدن متقاضیانی می شود که به امید خانه دار شدن تمام سرمایه های خود را به این پروژه غیر واقعی تزریق می کنند.

باقرپور همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود درباره برنامه شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در حیطه اختیار شهرداری است اما بخش دیگر به دستگاه هایی مربوط است که در ید شهرداری نیست.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی را سبب صرفه جویی در هزینه های تولید مسکن دانست و اذعان داشت: طولانی شدن زمان صدور پروانه ساختمانی سبب می شود که پروژه های ساختمانی مشمول چندین مرحله تورم شوند.این در حالی است که کوتاه شدن این فرآیند ،با کاهش هزینه های تولید مسکن همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای رسمی ،میانگین آخرین نرخ تورم 44 درصد بوده است.حال اگر سازنده ای پروژه اش را امروز تعریف کند تا زمانی که بخواهد کلنگ اجرای آن را بزند دو سال طول خواهد کشید و طی این دو سال دو 44 درصد به هزینه های تولید او اضافه خواهد شد که این امر به معنای افزایش صد درصد هزینه ها خواهد بود.

باقرپور قصد شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به دو ماه را به شرط تحقق، مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال افزود: اما با توجه به فرآیندها به نظر می رسد اجرایی کردن این هدف امکان پذیر نباشد و این وعده هم همانند سایر وعده های عنوان شده صرفا یک شعار تبلیغی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا