بورس و بازارمجله خبری

دست بالا در معاملات آپارتمان‌های قدیمی

به گزارش ساختمان آنلاین:   بررسی فایل‌های موجود در موتورهای جست‌وجوی معتبر آگهی‌های ملکی نشان می‌دهد فروشنده‌های آپارتمان‌های قدیمی که اکنون در بازار مسکن حضور دارند، اندکی در قیمت‌های پیشنهادی اولیه انعطاف نشان داده‌اند.

21

این انعطاف و کاهش جزئی قیمت ناشی از این است که دست بالا در معاملات مسکن یک ماه اخیر کاملا در اختیار خریداران بوده و این یعنی، اراده آنها نقش پررنگ‌تری در عقد نهایی یک معامله دارد. در حال حاضر فروشندگان آپارتمان‌های قدیمی با سن بنای بیش از 20 سال برای فروش املاک خود مصر هستند اما خریداران تمایل دارند بدون عجله فایل‌های موجود در بازار را بررسی کرده و بهترین گزینه ممکن را برای خرید بیابند.

گزینه مطلوب از نظر متقاضیان خرید آپارتمان‌های کهنه‌‌ساز، آپارتمانی است که هم به پایین‌ترین قیمت ممکن قابل معامله باشد و هم کمترین نیاز به بازسازی را داشته باشد و در عین حال از نظر امکاناتی از قبیل آسانسور و پارکینگ وضعیت قابل قبولی داشته باشد یا اینکه در صورت نداشتن آسانسور ترجیحا در طبقه اول یا دوم واقع شده باشد. البته برخی متقاضیان خرید آپارتمان‌های قدیمی با این هدف به سراغ املاک مذکور می‌آیند که بتوانند با خرید یک واحد مسکونی به اصطلاح «به قیمت رسیده» بخشی از نقدینگی خود را نیز صرف بازسازی ملک مورد نظر به سلیقه خود کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد برای کسانی که با محدودیت بودجه روبه‌رو هستند، این گزینه به مراتب مطلوب‌تر از خرید آپارتمان میان‌سال بدون نیاز به بازسازی است.

با این وصف در حال حاضر جست‌وجوگران آپارتمان‌های مسکونی قدیمی برای انجام بهترین خرید ممکن قاعدتا باید زمان قابل توجهی را صرف جست‌وجو کنند و تمایل ندارند بدون بررسی همه گزینه‌های مشابه در یک محله، پای معامله و عقد نهایی قرارداد بروند. این وضعیت سبب شده برخی فروشند‌ه‌های حاضر در بازار که خانه‌هایی از گروه سنی بالای 20 سال ساخت دارند ناگزیر به انعطاف قیمت شوند تا به این ترتیب مدت کمتری در صف انتظار فروش بمانند. اما باید دید این استراتژی که به تازگی و احتمالا تحت تاثیر ادامه روند کاهش نرخ ارز از سوی فروشندگان به کار گرفته شده، تا چه اندازه به افزایش تعداد معاملات مسکن منجر می‌شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا