مجله خبریبورس و بازار

متصدیان بنگاه‌های معاملات ملکی حق تنظیم قرارداد پیش‌فروش را ندارند

معاون حوزه‌قضایی بخش کهریزک اعلام کرد: متصدیان بنگاه‌های معاملات ملکی در حقیقت نقش مشاور و راهنمای خرید متقاضیان را ایفا کرده و اساساً حق تنظیم هیچگونه قرارداد پیش‌فروش را ندارند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، کمیل اسدالهی شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه توجیهی مشاورین املاک بخش کهریزک گفت: متصدیان بنگاه‌های معاملات ملکی در حقیقت نقش مشاور و راهنمای خرید متقاضیان را ایفا نموده و اساساً حق تنظیم هیچگونه قرارداد پیش‌فروش را ندارند و قولنامه یا توافقات مربوطه می‌بایست از طریق دفاتر اسناد رسمی و با مشخص نمودن جزئیات لازم از جمله پلاک ثبتی، حدود اربعه، متراژ و … ‌صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت مشاهده یا بروز شکایات مردمی، بر اساس قانون، مجازات کیفری و حبس را برای متخاطیان‌ در پی دارد.

معاون حوزه قضایی بخش کهریزک گفت: از سویی دیگر با توجه به فعالیت گسترده مشاورین املاک یا فروشندگان لوازم در فضای مجازی و به منظور پیشگیری از بروز هرگونه اخلال در معاملات، لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا مدیران فضای مجازی به نحوی در قبال خرید و فروش و انجام معاملات، ضمانت و یا تعهدات لازم و مرتبط را عهده‌دار شوند.

اسدالهی همچنین نکاتی را درخصوص محدودیت‌های قانونی و ممنوعیت تملک اموال غیرمنقول توسط اتباع مطرح و بر لزوم هماهنگی با اداره اتباع و مهاجرین درخصوص اجاره اموال غیرمنقول به اتباع خارجی تاکید کرد.

هادی بادلی سرپرست بخشداری کهریزک هدف از برگزاری این جلسه را مرور قوانین و مقررات درخصوص معاملات ملکی خصوصا درمورد اتباع خارجی و پیشگیری از بروز نارضایتی‌های عمومی یا شکایات در فرایند خرید، فروش، رهن و یا پیش‌خرید ملک قلمداد کرده و گفت: امنیت اساسی‌ترین رکن زندگی است و همه مشاورین و خریداران باید به گونه‌ای عمل کنند که در مراودات و معاملات مربوطه، تنها ابعاد مالی ملاک عمل نباشد و با تنظیم قراردادها و قولنامه‌ها در چهارچوب ضوابط تعیین شده در دفاتر اسناد رسمی با تشریح جزئیات لازم، امنیت خاطر برای مردم را فراهم آوردند.

بادلی ادامه داد: از تمامی مشاورین املاک که رعایت قوانین و مقررات مربوطه و رعایت اصل عدالت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم با برگزاری جلسات آموزشی توسط اتحادیه مشاورین املاک و تشریح مباحث قانونی، فعالیت مشاورین املاک بیش‌ازپیش در مدار قانون حرکت کند.

نماینده پلیس امنیت شهرستان ری نکاتی پیرامون نحوه اخذ مجوز مطرح کرد و گفت: متاسفانه برخی از بنگاه‌های معاملات ملکی هیچگونه مجوزی دریافت ننموده و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به سرعت‌بخشی به امورات اخذ مجوز، متقاضیان می‌توانند نسبت به درخواست صدور مجوز به صورت مجازی اقدام کنند و اداره اماکن ظرف مدت ۷ روز برای بازدید از محل مراجعه و امورات مربوطه را پیگیری خواهد نمود.

وی افزود: باتوجه به افزایش جمعیت اتباع در بخش کهریزک، هرگونه اجاره املاک به اتباع می‌بایست از دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره اتباع و مهاجرین خارجی استعلام و احراز هویت صورت پذیرد.

پیرو برگزاری نخستین جلسه توجیهی مشاورین املاک شهر کهریزک، دومین جلسه ویژه مشاورین املاک باقرشهر با حضور هادی‌بادلی سرپرست بخشداری کهریزک، اسدالهی معاون حوزه‌قضایی بخش کهریزک، کشاورز رئیس اتاق اصناف شهرستان‌ ری، محسنی توانا رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان‌ری، نماینده پلیس امنیت و جمعی از سازندگان و مشاورین املاک باقرشهر در سالن اجتماعات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخشداری کهریزک برگزارشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا