بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

معاملات ملکی در پایتخت امارات رکورد ۱۹.۴ میلیارد دلار را ثبت کرد

به گزارش ساختمان آنلاین:    رسانه‌های محلی امارات متحده عربی اعلام کردند که بازار املاک این کشور در حال رهایی از رکود ناشی از ویروس کرونا بوده است و ابوظبی رکورد فروش املاک و مستغلات به ارزش 71.5 میلیارد درهم (19.4 میلیارد دلار) را در سال 2021 به ثبت رساند.

طبق مطالعه منتشر شده توسط اداره شهرداری ها و حمل و نقل ابوظبی، تعداد کل معاملات خرید و فروش و رهن در شهر اوبوظبی در سال گذشته به 14958 رسید.

جزیره یاس در این شهر با فروش 4.1 میلیارد درهم بیشترین فروش را ثبت کرد و پس از آن جزیره ریم (3.2 میلیارد درهم) و جزیره سعدیات (2.5 میلیارد درهم) قرار گرفتند.

ادیب علافیفی، مدیر اجرایی بخش املاک و مستغلات این اداره گفت: این نتایج جدید، جذابیت مداوم ابوظبی را به عنوان یک کلان شهر برتر برای سرمایه گذاری و زندگی نشان می دهد.

پس از اصلاحات دولتی مانند برنامه جدید ویزای اقامت برای بازنشستگان و طرح ویزای طلایی، اصلاح محدودیت‌های مالکیت شرکت و اصلاحات در قانون کار، بازار املاک امارات متحده عربی شاهد بهبود قابل توجهی پس از رکود ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 بوده است.

بر اساس این گزارش، فروش املاک در این شهر با افزایش تقاضا و بالارفتن اعتماد سرمایه گذاران به شدت رشد کرده است.

به ویژه ویلاها در سال 2021 تقاضای بالایی داشتند و به دلیل وجود جوامع تأسیس شده در جزیره سعدیات و جزیره یاس، قیمت فروش به طور سالانه 14 درصد افزایش یافت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا