بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

تنها منطقه از تهران که رشد معاملات مسکن داشت + جزئیات

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد ،در آخرین ماه تابستان ریزش معاملات مسکن ادامه داشت و در مجموع ۶ هزار و ۳۳ معامله در این ماه به ثبت رسید، بیشترین کاهش معاملات در منطقه ۲۲ تهران با ثبت ۱۰۴ معامله و ریزش ۳۵.۴ درصدی رخ داده است. همچنین منطقه ۱۲ با ۳۳.۸ درصد وثبت ۱۴۳ معامله مسکن در مقام دوم ریزش معاملات قرار دارد.

منطقه ۱۹ باثبت ۳۵معامله مسکن و ریزش ۳۲.۶۹ درصدی در شهریور ماه پشت سر گذاشته و رتبه سوم ریزش معاملات را دارد. منطقه ۵ به عنوان پرمعامله ترین منطقه تهران هم در لیست مناطقی قرار دارد که بیش از میانگین شهریورماه شاهد عقب نشینی خریداران مسکن بوده است. در این منطقه ۸۶۶ معامله در شهریور به ثبت رسیده که ۲۵.۹۸ درصد نسبت به ماه قبل تر کاهش داشته است.

منطقه ۴،۵،۶،۷،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۵،۱۹و ۲۲ یازده منطقه ای هستند که بیش از متوسط ماهانه ریزش معامله داشته اند. همچنین مناطق یک ،۳ ، ۹ و ۱۶در کانال متوسط ریزش معاملات مسکن قرار دارند .همچنین مناطق ۲،۸،۱۰،۱۷،۱۸و ۲۰ شش منطقه ای هستند که کم تر از میانگین ماهیانه ریزش معاملات داشته اند.

تنها منطقه ای که در شهریور ماه رشد معامله مسکن داشته منطقه ۲۱ است. این منطقه با رشد ۱۸.۳۵ درصدی و ثبت ۱۲۹ معامله مسکن روند متفاوتی با سایر مناطق داشته است. جواد زارعی کارشناس اقتصادی درخصوص روند معاملات مسکن و کاهش شتاب رشد قیمت ها در شهریور ماه گفت:‌ من این روند را روندی طبیعی می دانم و دست کم از سال ۹۶ تاکنون آمار معاملات هم تراز و به موازات قیمت ها همدیگر را پوشش داده اند و با افزایش تقاضا قیمت ها بالاتر می رود، خوش بینی که این مدت برای به سرانجام رسیدن توافق برجام وجود داشت سبب شد که برخی خریداران عقب نشینی کرده و در انتظار بمانند، بنابراین عرضه بالاتر از تقاضا قرار گرفت و به همین دلیل سرعت افزایش نرخ تورم مسکن کاهش پیدا کرد .اما این کاهش قیمت ها در برابر قیمت متری ۱۵۰ میلیون تومان در شمال تهران و متری ۳۰ میلیون تومان در جنوب تهران رقمی نیست.

او معتقد است که نباید انتظار کاهش قیمت را داشت اما نرخ رشد مسکن آرام خواهد بود البته این آرامش به متغیرهای دیگر بستگی دارد. این که پول های سرگردان جذب کدام بازار سرمایه شوند. اصطلاحا پول بو می‌کشد و به سمت بازاری می رود که سود بیشتری داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد که برخی از سرمایه ها احتمال دارد جذب مسکن در خارج از کشور شوند مانند سال ۵۲ که به دلیل بالا بودن حجم سرمایه های سرگردان مردم حتی در شهر لس آنجلس هم خانه خریداری کرده بودند .

تنها منطقه از تهران که رشد معاملات مسکن داشت + جزئیات

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا