مجله خبریبورس و بازار

۲۰ درصد مشاوران املاک بجنورد متخلف هستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مرکز خراسان شمالی گفت: فعالیت اعضای این اتحادیه مستمرا رصد می شود و براساس آمار، مشخص شده است که ۲۰ درصد از آن ها متخلف هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، امیر آخته اظهار کرد: در حال حاضر حدودا ۸۰۰ مشاور املاک در بجنورد وجود دارد. به عبارتی،  به ازای هر ۳۵ خانوار بجنوردی یک دفتر مشاوره معاملات املاک وجود دارد که ۲ برابر استانداردهای موجود است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته با بازرسی ها و نظارت های انجام شده، مشخص شد ۳۰۰ مشاور املاک در بجنورد بدون پروانه کسب فعالیت می کنند که به این موضوع ورود کردیم و در حال ساماندهی آن ها هستیم.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون ۲۰۰ پروانه کسب برای آن ها صادر شده است و برای مابقی آن ها نیز تا پایان سال انجام می شود تا همه مشاوران املاک بجنورد دارای پروانه کسب بوده و ساماندهی شوند.

آخته تصریح کرد: ۵۰ مورد از مشاوران املاک بجنورد به دلایل مختلف از جمله افزایش بازرسی ها، فعالیتشان را تعطیل کرده اند و به مشاغل دیگر روی آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت کاری برای ما در این صنف اهمیت بالایی دارد و تخلفات را رصد می کنیم. از سوی دیگر نیز جلسات مختلفی برگزار می کنیم که در بخشی از آن ها از ضرورت انصاف و موضوعات معنوی صحبت می شود تا همکاری ها و همراهی ها با مردم بیش از پیش شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان بجنورد همچنین با بیان اینکه مشکلات حوزه مسکن ریشه است و با اقدامات سطحی، تغییری ایجاد نمی شود، گفت: دولت در قدم اول، ساماندهی مشاوران املاک را با قدرت آغاز کرد و این در حالی است که ما این اقدام را در گذشته انجام می دادیم.

وی ادامه داد: از حدود یک ماه گذشته، قراردادهای املاک، پرینتی شده و فرم مشخصی دارد تا قراردادی سفید امضاء منعقد نشود و تبعات آن گریبانگیر مردم نشود.

آخته تاکید کرد: این اقدامات، بسیار خوب است اما ریشه ای نیست و کمک چندانی به مردم نمی کند. به عنوان مثال باید واحدهای تجاری برای کاهش عطش متقاضیان در مرکز شهر احداث شود. همچنین در سایر نقاط شهری نیز این اقدام در تعداد بالا انجام شود تا علاوه بر کاهش قیمت ها، از بار ترافیکی مرکز شهر نیز کاسته شود.

وی درخصوص نقش مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن نیز اظهار کرد: شاید مشاوران املاک ۲۰ درصد مقصر باشند اما برای در مسیر افزایش قیمت ها حرکت نمی کنند. چراکه اکثر آن ها مستاجر هستند و افزایش قیمت ها درواقع به معنای افزایش پرداخت اجاره بهای خودشان است.

وی بیان کرد: به نظرم بخشی از دلیل بالا رفتن قیمت ها به خاطر خودمان و قالب جامعه است. شاید دوست نداشته باشیم که قیمت های این بازار افزایش یابد اما در ناخودآگاهمان، عطش افزایش قیمت داریم و فکر می کنیم اینگونه سرمایه دار می شویم! غافل از آن که بر تورم تاثیر می گذاریم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مرکز خراسان شمالی همچنین گفت: فعالان این اتحادیه، لطمه بسیاری از فضای مجازی می خورند.

وی گفت: متقاضیان به راحتی آگهی فروش یا اجاره ملک خود را در فضای مجازی و نرم افزارهای مربوطه بارگذاری می کنند که سبب ضرر و زیان فعالان این صنف شده و باید کنترل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا