مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

۵۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده‌است

وزیر راه و شهر سازی گفت: بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده که بی‌سابقه ترین میزان تامین زمین در تاریخ کشور در دولت مردمی سیزدهم رقم می خورد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح و بهره برداری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اراضی در قالب احداث شهرکهای جدید و الحاق به محدوده های برخی زیر بار ساخت و برخی دیگر در شرف عملیات ساخت هستند.

وی بابیان اینکه اتفاق دیگر واگذاری بیش از یک میلیون زمین روستایی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تامین زمین در میزان هکتار بالا کار بزرگی است با توجه به اینکه در هشت سال گذشته پروژه های زیادی معطل مانده بودند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی کارشناسی زمینهای واگذار شده، توضیح داد: در طی انتخاب ۵۰ هزار هکتار زمین حدود ۲۳ هزار قطعه زمین به دلیل نامناسب بودن برای مسکن رد شدند.

بذرپاش ادامه داد: هر زمینی که آماده احداث عملیات مسکن شود برای دولت ۲ میلیارد ریال هزینه دارد این مبلغ را ضرب کنید در تعداد زمین هایی که برای مسکن آماده می شود تا میزان سرمایه گذاری دولت در حوزه مسکن را متوجه شوید.

این مسئول اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب این طرح از سوی دولت تامین می شود و شاهد جهش خوبی در حوزه مسکن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بهار سال گذشته رشد در بخش مسکن منفی ۹ درصد بود و در بهار امسال به گفته بانک مرکزی مثبت یک و هفت دهم درصد و به گفته مرکز آمار مثبت چهار و ۶ دهم اعلام شد و ما موفق شدیم که در بخش ساختمان از منفی به مثبت برسیم.

بذر پاش ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز و مسکن رونق خوبی داشتیم و با برنامه ریزی انجام شده در۶ ماه باقی مانده امسال و سال آینده پروژه های باقی مانده به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به سایر پروژه های افتتاحی مسکن مهر افزود: در شهر مهستان یک هزار و ۴۰۰ واحد از مسکن های مهر باقی مانده افتتاح شد و هفته آینده با حضور رئیس جمهور همزمان با مترو پرند حدود چهار هزار مسکن مهر در شهر جدید پرند افتتاح و تقدیم مالکان خواهد شد.

وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت: در حوزه کنترل تورم بخش زیادی به حوزه مسکن بر می گردد یکی از راههای مدیریت تورم کشور مدیریت بخش مسکن و دولت سیزدهم با شجاعت به بخش مسکن ورود پیدا کرده است.

این مسئول افزود: اگر دنبال رشد اقتصادی ، کاهش تورم ، سرپناه دار شدن مردم هستیم همه باید کمک کنیم و همه سازمانها پای کار بیایند.

وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: باید نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن هم در کشور راه بیندازیم و همه عوامل را برای کاهش قیمت مسکن پای کار بیاوریم.

بذرپاش تاکید کرد: این ساختارها برای تسهیل امور است و اصلاح موانع را در دستور کار قرار بدهیم.

وی گفت: نظارت بر مشاوران املاک برای کاهش قیمت مسکن به راه افتاده است و برخوردهای نهادهای نظارتی تا آخر سال اجرا می شود تا مردم زندگی راحتی داشته باشند و انجام همه امور در راستای راحت تر شدن رویه زندگی مردم است.

وزیر راه و شهر سازی یادآور شد: خانه هایی که به زحمت ساخته می شوند باید به دست نیازمند واقعی برسد تا سوداگری که در این بخش شاهدیم در بخش مسکن ملی کمتر اتفاق بیفتد و مساکن ساخته شده به دست نیازمند واقعی برسد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا