مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

اخطار به مشاوران املاک برای خرید و فروش امتیاز طرح‌های ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مشاورین املاکی که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه گفت: بنا بر گزارش‌های واصله مردمی و مراجع نظارتی، تعدادی از مشاوران املاک در سطح شهرستان‌های استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن می‌نمایند که این امر با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و درنهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم موجب ضرر مردم می‌شود.

وی افزود: قانون پیش‌فروش ساختمان و آیین‌نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن مشخص کرده تمامی امور مربوط به این دو طرح (اقدام ملی و نهضت ملی مسکن) باید مطابق با دستورالعمل و نمونه قراردادهای ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باشد پس خرید و فروش‌های امتیاز این طرح‌ها توسط مشاورین املاک غیرقانونی و اقدامی مجرمانه است

محبت خواه با بیان اینکه انتظار می‌رود که مردم فریب مشاورین املاک سودجو را نخورند، گفت: خواسته ما از مسئولان وزارت صمت این است تا با توجه به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز این طرح‌ها، هماهنگی لازم برای جلوگیری از هرگونه تبلیغات محلی و خرید و فروش توسط مشاورین املاک را فراهم کنند.

تهران رتبه اول رفع تصرفات کشور

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه از کسب رتبه اول رفع تصرفات کشور با ۳۳۶ عملیات توسط این استان خبر داد.

محبت خواه گفت: با انجام ۳۳۶ عملیات رفع تصرف شامل اجرای احکام و یا رفع تصرف فوری اراضی، ۶۳ هکتار از اراضی ملی استان را آزادسازی کرده‌ایم که ارزش ریالی این اراضی بالغ بر ۶۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اراضی رفع تصرف شده مربوط به شهرهای دماوند، تهران بزرگ، شمیرانات و پردیس است، تصریح کرد: با هرگونه تصرف اراضی ملی و دولتی با تمام توان برخورد قانونی خواهیم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا