مجله خبریمجلس و ارگان ها

نجف‌زاده: ورود رئیس‌جمهور به موضوع مسکن نویدبخش آینده‌ خوبی است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر در کنار افزودن زمین به حاشیه‌ شهرها و ایجاد مسکن با حمایت جدی در بحث مقاوم‌سازی‌ و ایجاد بناهای جدید در بافت‌های فرسوده شهرها گام برداریم شاهد رشد ساخت مسکن خواهیم بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، عادل نجف‌زاده درباره روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: ضرب آهنگ ساخت مسکن ملی و طرح قانون جهش تولید مسکن شتاب بیشتری گرفته، همچنین دولت برای تحقق این موضوع عزم جدی دارد و به ویژه ورود اخیر رئیس جمهور به این مسأله نویدبخش آینده‌ی مناسبی خواهد بود. هر چند که ما نسبت به مدت زمانی که از عمر دولت می‌گذرد و اتفاقاتی که در بخش مسکن رخ داده، انتقاداتی داریم و توفیق چندانی حاصل نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در شهرها مشکلاتی وجود دارد و تحویل زمین زمان‌بر شده و از طرفی علایق مردم هم به دلیل قیمت تمام شده چندان مطلوب نیست. بدین معنا که ما هنوز هم ظرفیت آن را داریم که در زمینه‌ی کاهش قیمت تمام شده‌ی مسکن و حمایت جدی از طرق تسهیلات بانکی گام های مناسب تری در این حوزه  برداریم.

امیدواریم با عزم جزمی که در وزارت راه ایجاد شده به نتیجه مطلوبی در ساخت مسکن برسیم

نماینده‌ مردم خوی در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد مجلس در خصوص مسکن ملی، بیان کرد: در زمینه‌ طرح مسکن ملی، مجلس به شدت پیگیر این موضوع است به ویژه کمیسیون عمران جلسات متعددی را تا این لحظه با  وزیر راه و شهرسازی برگزار کرده و امیدواریم با عزم جزمی که در دوره‌ی آقای بذرپاش در وزارت راه وجود دارد در بحث مسکن بتوانیم به یک نتیجه‌ی ایده‌آل برسیم.

وی ادامه داد: هر چند اعتقاد شخصی من این است که علاوه بر افزودن زمین به حاشیه‌ی شهرها و ایجاد مسکن،  چنانچه حمایت جدی در بحث مقاوم‌سازی‌ و ایجاد بناهای جدید در بافت‌های فرسوده شهرها را بیشتر مورد دقت قرار دهیم شاهد رشد ساخت مسکن خواهیم بود.

باید از تکنولوژی کشورهای پیشرفته برای ساخت مسکن بهره برد

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلی دیگر در بحث مسکن، نبود تکنولوژی ساخت است. در حال حاضر با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به چین و توانمندی پیمانکاران داخلی باید بتوانیم از تکنولوژی‌هایی که امروز در دنیای مدرن و پیشرفته مانند چین وجود دارد برای ایجاد مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره ببریم. استفاده از تکنولوژی‌ها و مصالح جدید به ویژه با رویکرد مقاومت بناها در برابر زلزله‌های احتمالی که کشور ما به شدت مستعد لرزه‌خیزی است، باید مورد توجه قرار گیرد.

ما توان تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را داریم به شرطی که…

نماینده مردم خوی در مجلس افزود: ما توان این را داریم که ساخت ۴ میلیون مسکن را محقق کنیم به شرطی که فضا هم برای نظام تأمین مالی از طریق بانک‌ها به معنای واقعی کلمه و هم آوردن تکنولوژی از کشورهای توسعه‌یافته و حمایت جدی از مردم در بافت فرسوده فراهم شود. در شهرستان خوی، شهر دوم آذربایجان غربی تا حدی که می‌دانم اقدام مناسبی برای آماده‌سازی زمین انجام شده است اما بخشی از مردم از این موضوع استقبال نمی‌کنند به دلیل اینکه هم هزینه‌ی تمام شده بالا است و هم مقدار وامی که مد نظر است بالا بوده و در نهایت رویکردی که بانک‌ها متاسفانه به صورت غیر حمایتی از موضوع دارند سبب شده تا استقبال مردم کم شود.

بزرگ ترین مشکل در شهرهای بزرگ بافت فرسوده است

نجف زاده در پایان تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر در شهرهای بزرگ بافت فرسوده است، ما باید به معنای واقعی کلمه بتوانیم با روش‌های حمایتی، بافت فرسوده را نوسازی کنیم. چنانچه اتفاقی در شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز یا اصفهان بیفتد بدنه‌ی فرسوده در بخش‌های بافت فرسوده شهری حتی اجازه‌ی هیچگونه عملیات کمک‌رسانی را نخواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا