مجله خبریبورس و بازار

ثبت رشد مثبت ۳.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی مسکن در نیمه نخست سال

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی مسکن پس از رشد منفی ۱۵.۴ درصدی سال ۹۹ طی نیمه نخست امسال رشد مثبت ۳.۸ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، تولید ناخالص داخلی در حوزه مسکن پس از نرخ رشد منفی 13.8 سال 98 و منفی 15.4 درصد در سال 99 طی نیمه نخست امسال علاوه بر ورود به روند افزایشی به مثبت 3.8 درصد رسید.

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در حوزه مسکن در نیمه نخست سال گذشته منفی 1.6 درصد بود. در 12 ماه سال 1401 نیز رشد تولید ناخالص داخلی بخش مسکن به منفی 2.3 درصد رسیده بود.

همچنین نرخ رﺷﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ داخلی در حوزه حمل و نقل در شش ماه نخست امسال به مثبت 8.5 درصد رسید. این نرخ رشد در مدت مشابه سال قبل مثبت 5 درصد بوده است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در حوزه حمل و نقل در سال پایانی دولت دوازدهم به 0.4 درصد بود. این نرخ در سال 1400 مثبت 5.3 درصد و سال گذشته 4.4 درصد بود.

دیروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های مسکونی و تجاری شهر جدید اندیشه گفته بود: در آبان ماه امسال 14.5 درصد رشد معاملات در شهر تهران داشتیم و با این حال قیمت منفی و کاهشی بوده است. ضمن اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران رشد تولید مسکن در نیمه نخست سال جاری  3.8 درصد بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا