مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

راه‌ حل اصولی مسئله مسکن الحاق زمین به محدوده شهرهاست

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: برای حل معضل مسکن راهی جز الحاق زمین به شهر‌ها نداریم و وزارت راه و شهرسازی باید موانع را برطرف سازد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی درباره مشکل مسکن در کشور گفت: مجلس در خصوص تولید مسکن از عملکرد دولت رضایت ندارد، چون از یک سو، نهضت ملی مسکن متناسب با قانون جهش ملی مسکن عملیاتی نشده و از دیگر سو، شرایط نابسامان مسکن در کف جامعه قابل مشاهده بوده و مردم واقعا در این مسئله مشکل دارند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: حرف ما این نیست که دولت خود بیاید و خانه بسازد. ما معتقدیم وظیفه دولت تسهیل‌گری و فراهم‌کردن زمینه ساخت مسکن و ایجاد مقدمات است که متاسفانه کارنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص ضعیف بوده‌ و در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.

دلیگانی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بافت فرسوده به عنوان بخشی از تامین کسری مسکن خوب است، اما اینکه بخواهیم تمام بار ساخت و تامین کسری مسکن را بر دوش بازسازی بافت فرسوده بگذاریم، شدنی نیست. از طرفی شرایط بخش قابل توجهی از شهر‌ها و روستا‌های ما با تعریفی که وزارت راه و شهرسازی از بافت فرسوده دارد، هماهنگ نیست در نتیجه این مناطق مشمول طرح‌های بازسازی بافت فرسوده نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه راه حل اصولی مشکل مسکن الحاق زمین به محدوده شهر‌هاست، اظهار کرد: هدف از بازسازی بافت فرسوده استفاده از مناطقی است که دارای زیرساخت لازم بوده و با بهسازی دوباره می‌توان از آن استفاده کرد، اما اینکه دولت بخواهد تمام تمرکز و سرمایه‌گذاری خود و وزارت راه و شهرسازی را بر این موضوع بگذارد، درست نیست.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس بیان کرد: برخی از مناطق در بافت فرسوده وجود دارند که خالی از سکنه بوده و یا پهنه‌هایی در شهر‌های بزرگ وجود دارد که می‌توان با یک تقسیم‌بندی صحیح در معابرشان، آن مناطق را تبدیل به نقاط کارآمد کرد، اما همه ظرفیت بافت فرسوده در مجموع ۲۰ درصد نیاز به مسکن کشور را می‌تواند شامل شود و برای تامین ۸۰ درصد مابقی باید به سمت الحاق زمین و توسعه افقی شهر‌ها حرکت کنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در حقیقت با نگاه به شرایط متوجه می‌شویم برای حل معضل مسکن کشور راهی جز الحاق زمین به شهر‌ها نداریم و وزارت راه و شهرسازی باید موانع را برطرف سازد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا