مجله خبریبورس و بازار

بازدهی ۴۷ درصدی مسکن در ۵ سال اخیر

مدیرعامل گروه مالی مسکن با اشاره به بازدهی ۴۷ درصدی مسکن در ۵ سال اخیر، گفت: در مدت یاد شده دلار ۴۳ درصد بازدهی داشته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، سعید شیرازی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ساخت مسکن،‌ اظهار کرد: نهضت ملی مسکن شعار نیست و یک مسیر برای ارزیابی مسکن است.

وی با یادآوری این‌که طی 5 سال اخیر بازدهی مسکن 47 درصد بوده است، افزود: در مدت یاد شده دلار 43 درصد، بورس 58 درصد و  سود سپرده 21 درصد بازدهی داشته است.

وی با  اشاره به این‌که مسکن بیشتر از تورم بازدهی داشته است، تصریح  کرد: بین مسکن‌سازی برای اقشار ضعیف و مسکن‌سازی برای انتفاع فاصله داریم. برای اقشار حمایتی که نیازمند مسکن هستند لازم است دولت با روش‌های متنوع تامین مالی را انجام دهد. در این راستا دولت باید یارانه‌های قابل توجهی را به تامین مالی مسکن اختصاص دهد.

مدیرعامل گروه مالی مسکن تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی به اهداف ساخت مسکن ارزان برسیم.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان این‌که توجه به بخش مسکن یکی از راهکارهای توسعه و جهش اقتصاد است، اظهار کرد: مسکن به‌عنوان بخشی از اقتصاد این ظرفیت را دارد که روی مشاغل مختلف اثرگذاری داشته باشد و به جهش اقتصادی کمک کند.

وی با بیان این‌که یکی از مسائل مهم در بخش مسکن تامین مالی پروژه‌هاست به موضوع ذخیره طلا اشاره کرد و ادامه داد: طلا در بین خانوارهای ایرانی جایگاه دوم را در بین ذخایر مالی دارد. در زمان حاضر 2 راهکار برای تامین مالی بخش مسکن داریم.

وی افزود: اوراق و صندوق پروژه‌ها دو مسیر برای تامین مالی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا