بورس و بازارمجله خبری

مردم مسکن متری بخرند

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی دوستی در جلسه شورای مسکن استان، با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: در طرح ساخت مسکن تدریجی به دنبال این هستیم تا زمان خانه دار شدن مردم را سرعت ببخشیم چنانچه در گام اول بنایی قابل سکونت را احداث و تحویل مردم دهیم تا بتوانند از منازل خود استفاده کنند.

وی افزود: نقشه احداث منازل باید به گونه ای طراحی شود که قابلیت توسعه منازل وجود داشته باشد و در گام های بعدیِ این طرح، بتوانیم پروژه را تکمیل تر کنیم.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: واحدهای نهضت ملی مسکن باید به سرعت احداث شود و سند مالکیت نیز برای بناهای ساخته شده صادر شود تا مردم بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی منازل خود را توسعه دهند.

دوستی با اشاره به لزوم اجرای طرح ساخت مسکن متری در استان هرمزگان، تاکید کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که با اولویت جوانان، امکانی ایجاد کنیم که مردم به جای اینکه نقدینگی و سرمایه های خود را در بانک نگه دارند یا در فعالیت های غیرمولد به کار بگیرند، مسکن متری بخرند.

وی تصریح کرد: ساخت مسکن در شرایط فعلی به چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که تزریق این میزان اعتبار در جامعه اثر تورمی بالایی می تواند داشته باشد اما با طرح خرید مسکن متری می توان سرمایه های خرد مردم را نیز در حوزه مسکن سازی کشور وارد کرد و بعد از چند سال امکان صاحبخانه شدن را برای جوانان ایجاد کرد.

استاندار هرمزگان بر تدوین راهکارها و دستورالعمل های اجرایی طرح مسکن متری تاکید کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح بایستی از مطالعات مرکز تحقیقات مسکن و تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده شود و ابعاد آن به صورت شفاف برای مردم تبیین شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا