مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

چند درصد درآمد تهرانی‌ها صرف مسکن می‌شود؟

مرکز آمار ایران اخیرا گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد ۳۶ درصد هزینه خالص خانوارهای شهری صرف مسکن می شود. اما مسکن چند درصد درآمد تهرانی ها را می بلعد؟

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تجارت نیوز، مرکز آمار ایران اخیرا گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد متوسط سهم مسکن از هزینه خالص خانوارهای شهری برابر ۳۶ درصد است.‌ به عبارتی بر اساس این گزارش، یک سوم هزینه های یک خانواده مربوط به بخش مسکن است.

اما این رقم در تهران بالاتر از این است. بر اساس این گزارش،‌ مسکن ۴۷.۹ درصد هزینه های خانوارهای تهران را شامل می شود. این یعنی نیمی از هزینه زندگی تهرانی ها مربوط به بخش مسکن است.

نسبت هزینه خالص مسکن به کل هزینه های خانوار شهری

استان البرز در رتبه دوم قرار دارد و ۴۰ درصد هزینه خانوارهای استان البرز صرف مسکن می شود. پس از آن همدان با ۳۷.۹ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

در مقابل این سه استان،‌ کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸.۶، خراسان جنوبی با ۲۰.۷ و چهارمحال و بختیاری با ۲۱.۷ درصد کمترین سهم مسکن از هزینه های خالص خانوار شهری را دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا