بورس و بازارمجله خبری

قیمت مسکن در قزوین افزایش یافته است

به گزارش ساختمان آنلاین:  یوسف عبدی در ادامه گفت: در فصل بهار ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌مسکن در استان قزوین بودیم، در تابستان قیمت تغییر چندانی نداشت اما در مهر ماه شاهد افزایش ۱۵ درصدی قیمت مسکن بودیم و در حقیقت قیمت مسکن به قیمت روزهای پایانی سال ۹۹ بازگشت.

وی ادامه داد: تقاضا برای خرید وجود دارد ولی به‌دلیل نبود قدرت خرید از سوی مردم رکود تورمی بر بازار حاکم است؛ برای همین در تابستان تقاضا برای اجاره مسکن افزایش پیدا کرد و افزایش تقاضای اجاره مسکن موجب شد شاهد افزایش اجاره‌بها و گاهاً افزایش ۱۰۰ درصدی آن باشیم.

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ستاد ملی کرونا افزایش ۱۵ درصدی اجاره‌بها را تصویب کرده بود برخی از مالکان این میزان را راعایت و از آن تمکین نکردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی جهش‌مسکن جو روانی ایجاد می‌کند زیرا اغلب خانوارها تمایل دارند که با پرداخت تسهیلات صاحب مسکن شوند؛ در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی احداث یک واحد مسکونی ۸۰ متری منهای قیمت زمین حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت که خانوارها از طریق تسهیلات طرح ملی جهش مسکن می‌توانند صاحب خانه شوند.

عبدی اظهار کرد: اگر تولید مسکن به‌صورت انبوه انجام شود بازار مسکن تعادل پیدا خواهد کرد. در حال حاضر افزایش قیمت موجب رکود بازار مسکن شده است و مشاوران املاک گله‌مند هستند؛ بازار در صورتی رونق خواهد گرفت که معامله انجام شود البته مشاوران املاک موافق افزایش قیمت‌مسکن نیستند ولی با افزایش قدرت خرید از سوی مشتریان معاملات نیز رونق خواهد گرفت.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا