راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور هدفگذاری شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسین رعیتی‌فرد در یادواره شهدای کارگر شهرستان دلیجان با اشاره به تقدیم ۱۴ هزار شهید از سوی جامعه کارگری به انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایجاد پل خیبر یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس استان مرکزی و شهرستان دلیجان صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در قرن ۲۰ تنها انقلاب مردمی بود که بدون وابستگی به بلوک غرب و شرق به پیروزی رسید و نظام سلطه از همان روزهای نخستین انقلاب به دنبال خفه کردن انقلاب بود و از همه ظرفیت‌های خود برای زمین گیر کردن انقلاب استفاده کرد اما به برکت ولی فقیه، انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم از ترفندهای دشمنان مصون مانده است.

وی با اشاره به تشکیل ساختار حکومتی نظام اسلامی از ۱۲ فروردین ۵۸ گفت: دشمنان در ابتدای تشکیل ساختار حکومت، جنگی را با همبستگی ۵۰ کشور به ایران تحمیل کردند تا ایران اسلامی آسیب ببیند. در چنین شرایطی وسعت زیادی از کشور به تصرف دشمن درآمد اما با کمک ظرفیت مردمی، رزمندگان اسلام به پیروزی‌های متعددی دست یافتند و ورق جنگ برگشت و اجازه پیشروی به دشمن ندادند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: در حوزه نظامی، امنیتی و سیاسی تلاش شد که شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی حفظ شود و در سایه این تلاش نظام اسلامی با وجود همه دشمنی‌های نظام سلطه به الگوی جهان اسلام تبدیل شد.

وی بیان کرد: در سایه انسجام ملی فاکتورهای امنیت ملی ایران روز به روز تقویت شد و معاندین نظام اسلامی نتوانستند به اقتدار ملی آسیب وارد کنند. امروز نظام اسلامی در عمق راهبردی خود با تلاش جبهه مقاومت از شبه قاره هند تا سواحل دریای مدیترانه گسترده شده است.

رعیتی فرد با تاکید بر اینکه موقعیت ژئوپولتیک ایران اسلامی در کشورهای منطقه برتر است، افزود: از ۱۳ نقطه استراتژیک دنیا دو نقطه در ایران وجود دارد و انرژی دنیا باید از تنگه هرمز به عنوان یکی از این نقاط عبور کند. افزون بر ۶۰۰ میلیون جمعیت ۱۵ کشور اطراف ایران، نیاز به تخصص و دانش ایرانی دارد.

وی از انرژی به عنوان یکی از مولفه‌های امنیت ملی یاد کرد و با توجه به ظرفیت بالای ایران در این حوزه گفت: برخورداری از نیروی انسانی متخصص، متعهد، کارآمد و نیز نیروی مردمی به عنوان اصلی‌ترین شاخص پشتوانه انقلاب از جمله ظرفیت‌های نظام اسلامی است. مردم با وجود مشکلاتی که وجود دارد هیچگاه دچار شک و تردید نشدند و همواره حامی نظام اسلامی هستند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: قبل از انقلاب واردکننده دارو در کشور بودیم اما امروز به برکت نظام اسلامی بخش اعظم تولید دارو، فولاد، سیمان و … در کشور انجام و حتی صادر می‌شود و به ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه تولید تبدیل شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد دو دستگی در کشور و ایجاد خدشه در وحدت ملی است، افزود: در گذشته واردکننده ۷۰ درصد لوازم خانگی بودیم در حالیکه امروز ۷۰ درصد لوازم خانگی مورد نیاز مردم تولید داخل بوده و این نشانگر توانمندی صنعتگران در سایه اتحاد ملی است.

او گفت: در طول بیش از چهار دهه که از تشکیل انقلاب اسلامی می گذرد تلاش شد که فعل ما می‌توانیم عملیاتی شود و دشمن تلاش کرد تا با بوق‌های تبلیغاتی ملت ایران را ناامید کند اما در عملیاتی کردن توطئه خود ناکام ماند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: جامعه کارگری با جمعیت بیش از  ۱۰ میلیون نفر کارگر بیمه شده، ۳.۶ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی، ۱.۶ میلیون نفر بازنشسته خدمات کشوری جزو جامعه هدف وزارت کار است و به دنبال ارائه خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان دو بال جامعه تولید هستیم.

وی در ادامه گفت: معیشت، مسکن، امنیت شغلی از مهمترین مشکلات جامعه کارگری است که باید با کمک شرکای اجتماعی این دغدغه‌ها را در جلسات شورای عالی کار برطرف کنیم تا با اتفاق نظر و تشریک مساعی برای حقوق کارگران در سال آینده به تصمیم و اتفاق نظر خوبی دست پیدا کنیم.

او گفت: تصویب آئین نامه‌های تعاونی‌های مصرف کارگری در شورای عالی کار در دستور کار است تا بتوان با تشکیل تعاونی، دغدغه تامین مسکن جامعه کارگری به عنوان اولویت دولت برطرف شود و به ۲۰۰ هزار مسکن کارگران که هدفگذاری شده است دست پیدا کنیم.

معاون وزیر کار تصریح کرد: با تلاش کارگران و کارفرمایان به عنوان سنگربانان حوزه تولید اجازه نخواهیم داد چرخ های تولید با کندی به حرکت درآید چرا که معتقدیم از دست دادن تولید به منزله از دست دادن خاکریز در جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران است. جامعه کار و تولید در شرایط تحریمی و کرونایی اجازه نداد تولید با وقفه مواجه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا