مجله خبریراه و شهرسازی

اراضی مازاد دستگاه‌ها برای مسکن ویلایی هنوز تامین نشده است

کارشناس مسکن گفت: اراضی مازاد دولتی دستگاه ها برای ساخت مسکن ویلایی هنوز تامین نشده که این امر نیازمند همکاری تمامی بخش ها است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید ایلاتی گفت: دو مسیر، سازمان ملی زمین برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دنبال می کند که یکی از این راه ها شناسایی اراضی دولتی  است که در حال حاضر ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده است.

به گفته کارشناس مسکن، بخش دوم اراضی مربوط  به استفاده از ظرفیت های موجود در سازمان ملی زمین و مسکن است که باید الحاق شود و تغییر کاربری در آنها ایجاد شود در اراضی مازاد دولتی ۱۰ هزار از محل زمین های دولتی هکتار شناسایی شده  و ۳۲ هزار هکتار از محل اختیار اراضی  سند زده شده و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

ایلاتی گفت: رویکردی در دولت وجود دارد که  زمین مرغوب در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گیرد  که  ایرادات حقوقی دارد چرا که  اراضی مازاد  برخی از  دستگاه ها مرغوب است و این دستگاه ها از  آنها را واگذار نمی کنند و اعلام می کنند که باید در قالب مولد سازی و یا تهاتر از  آنها  استفاده کنیم. افتخار کشور آن است که از اراضی داخل شهر که مرغوب هستند استفاده و باید این رویه اصلاح شود. در حال حاضر از ۱۰۰ هزار هکتار که برای ساخت مسکن ویلایی نیاز است تنها ۳۲ هزار هکتار شناسایی شده و تا فرآیند الحاق و آماده سازی زمین صورت گیرد زمان بر است.

او گفت: ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی نیازمند تامین اراضی از تمامی دستگاه ها است که در این بخش باید اقدامات و برنامه ریزی لازم هرچه سریعتر صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا