راه و شهرسازیمجله خبری

متقاضیان عرصه مسکن مهر قزوین بخوانند

به گزارش ساختمان آنلاین: میرزاعلی احمدی اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته که بخش اعظمی از آن تا حدود ۶۰ درصد دارای سند اعیانی بوده اما عرصه آنها به صورت اجاره ۹۹ ساله است.

وی با بیان اینکه مالکان این واحدها در حال حاضر مالکیتی بر فروش عرصه مسکن خود ندارند، تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۸ دستورالعملی مبنی بر فروش عرصه مسکن مهر اعلام کرد و قرار شد مالکانی که سند اعیانی به نامشان باشد، بتوانند به صورت گروهی درخواست خرید آن را ارایه نمایند.

احمدی به نحوه تعیین قیمت بهای این عرصه‌ها اشاره کرد و افزود: انجام این مساله به نسبت قدر و سهم هر واحد اعیانی محاسبه و به کارشناس ارجاع داده خواهد شد و کارشناس نیز قیمت را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام می‌کند و ما نیز میزان دریافت و عرصه را اعلام کرده و پس از دریافت مبلغ، آن را به نام متقاضیان انتقال خواهیم داد.

به گفته وی، در دستور العمل ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، متقاضیان می‌توانند تا ۳۰ درصد از بهای عرصه را به صورت نقد و مابقی را در مدت دو سال پرداخت کنند.

وی، یکی از مزیت های خرید عرصه مسکن از سوی متقاضیان را دریافت تسهیلات بانکی برای واحدهای خود برشمرد و اضافه کرد: آن دسته از متقاضیان مسکن مهر که دارای سند اعیانی بوده، می‌توانند به صورت گروهی (در هر بلوک) درخواست کتبی خود را به اداره کل راه و شهرسازی ارایه دهند تا با صورت مجلس تفکیکی و اسناد مالکیت عرصه تطابق یابد و نسبت سهم هر واحد، تفکیک و محاسبه شود.

بازار

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا