راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

وعده وزیر راه برای اتمام مسکن مهر در سال ۱۴۰۱

به گزارش ساختمان آنلاین:  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در کشور اظهار کرد: در کل کشور حدود 200 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی مسکن این 200 هزار واحد را حتما تمام  خواهیم کرد. فکر می‌کنم در پایان سال 1401 ما دیگر مسئله‌ای به نام مسکن مهر نداشته باشیم.

وی همچنین در بازدید از قطعه ٨ آزادراه شیراز – اصفهان، گفت: بر اساس گزارش همکاران تا قطعه ششم که ورودی شهر شیراز است، پروژه 90 درصد پیشرفت داشته است و بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. پیش‌بینی این است که حداکثر تا اواخر 1401 این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: اخیرا مصوبه هیئت دولت برای قطعات 7 و 8 اخذ شده است. این دو قطعه 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی شده در صورت تامین منابع پایان سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد همزمان قطعه هشتم آزادراه یادشده نیز که درواقع پایان آزادراه اصفهان – شیراز و شروع آزادراه شیراز – بوشهر است، با توجه به درج در قرارداد مربوطه و اخذ مصوبه هیئت دولت در این باره، با تامین اعتبار پیش برود و در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تکمیل رینگ کمربندی شیراز گفت: قبلا توافقی بین شهرداری شیراز، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفته که البته گرفتار مشکلات اجرایی شده است. انشاءالله در جلسه‌ای که با استاندار و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، موضوع را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی در مورد ترمینال فرودگاه شیراز هم یادآور شد: بر اساس توافق قبلی، وزارت راه و شهرسازی در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. امیدواریم بتوانیم آن را تکمیل کنیم، چون این مسئله جزو نیازمندی‌های جدی و فوری فرودگاه شیراز به شمار می‌رود.

قاسمی با بیان اینکه کلنگ‌زنی حدود 10 هزار واحد مسکونی در شیراز در حوزه بازآفرینی شهری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بخشی از این پروژه امروز شروع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: در زمینه نهضت ملی مسکن در استان فارس، مصمم هستیم عقب‌ماندگی جدی را که استان دچار آن شده است، جبران کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا