مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

بیش از یک میلیون سند مسکن مهر فاقد رسمی هستند

کارشناس اقتصاد مسکن گفت: بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر سند رسمی ندارند که باید دولت برای رسمی شدن این اسناد برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای سید حسین موسوی گفت: معاملات  قولنامه ای پر ریسک  هستند چراکه امکان افزایش کلاه برداری در این بین وجود دارد.اکنون بخش زیادی از جامعه را به  مرور درگیر خواهند شد و این موضوع بسیار افزایش یافته و از زمانی به بعد در دادگاه بررسی  خواهد شد.

به گفته کارشناس مسکن، در بسیاری از مواقع شاهد آن بودیم که در حوادث طبیعی برخی از افراد اعلام می کردند این ملک خانه ما است، اما سندی برای آنها وجود نداشت و  افراد زیادی برای این موضوع در گیر شده اند.

موسوی ادامه داد: هدف ما آن است که معاملات غیر رسمی برطرف شود و پیشنهاد ما ابطال تدریجی اسناد عادی است. برای اسناد رسمی جدید صدور،از  زمانی به بعد این سند های جدید در برابر سند های عادی ارزشی  نخواهند داشت.

او گفت: در حال حاضر بیش از  یک میلیون  واحد مسکن مهر  سند ندارند و تا بیست سال بعد از گرفتن ملک سند دار نخواهند شد و با صدور این اسناد مردم را از این موضوع آگاه کنیم.چراکه بعد از آنکه پدیده های ایجاد می شود که باید در دادگاه ها پیگیر آن شویم.

او می گوید: پیشنهادمان این است که در این کار عجله ای صورت نگیرد، سند رسمی باید بسیار معتبر شود که مردم اعتماد کنند، ما باید یک نهضت سند رسمی داشته باشیم و سند رسمی مطلوب می شود و ابطال پذیر نیست و مردم خود می آیند و سند می گیرند‌.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا