بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

پیشرفت ۶۴ درصدی مسکن ملی در روستاها

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت اجرای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم را در روستاها، شهرهای کوچک و برخی دیگر از شهرها بر عهده دارد که به گفته معاون بنیاد ۱۹۸ هزار واحد با میانگین پیشرفت ۶۴ درصد در دست ساخت قرار دارد.

مجید جودی با اعلام این مطلب به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: علاوه بر واحدهایی که در روستاها تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در دست احداث قرار دارد از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ مصوب آذر سال جاری حدود ۲۰۰ هزار واحد در برنامه ساخت در روستاها قرار گرفته که از این تعداد واحد در برنامه امسال بنیاد مسکن حدود ۱۰۵ هزار واحد توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها ابلاغ شده است.

حدود ۴۲ هزار واحد نیز با بانک‌های عامل معرفی شدند و حدود ۷۰۰۰ واحد در فاصله کمتر از یک ماه انعقاد قرار داد کردند که برای برخی از واحدها نیز اجرای فونداسیون انجام شده است.

بنابراین گزارش، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد مصوب ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در روز ۸ آبان ۱۴۰۱ با اصلاحاتی به تایید هیات دولت رسید و قرار شد ۲۰۰ هزار فقره در سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.

به موجب اصلاح مصوبه مذکور، سقف فردی تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) تعیین می‌شود.

بر این اساس افرادی که در سال گذشته وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده بودند می‌توانند هم‌اکنون تا ۱۰۰ میلیون تومان دیگر دریافت کنند. متقاضیان در مناطق مختلف کشور به دفاتر بنیاد مسکن مراجعه کنند.

چندی قبل، اکبر نیکزاد ـ رئیس بنیاد مسکن درباره این موضوع که آیا وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی کفاف تکمیل واحدها را می‌دهد گفت: مردم خانه‌های خود را به مرحله‌ی گچ و خاک می‌رسانند و زندگی می‌کنند؛ کاشی‌کاری و گچ‌کاری می‌ماند برای سال بعد؛ این خیلی بهتر از واحد غیرمقاوم است.

به گفته وی مشکل ضامن این وام حل شده و پرداخت تسهیلات از طریق سفته زنجیره‌ای سه نفره امکان پذیر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا