راه و شهرسازیمجله خبری

عملیات اجرایی ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش ساختمان آنلاین: فرزاد مخلص الائمه در آیین شروع عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن استان مرکزی که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، اظهار کرد: پروژه هشت هزار و ۸۱۲ واحدی جهش تولید مسکن اراک بزرگ‌ترین پروژه یک‌جا در اجرای این طرح در کشور است و شاید اولین و آخرین پروژه یک‌جا با این ابعاد در کلانشهرها باشد.

وی افزود: در این سفر یکروزه  وزیر راه و شهرسازی به اراک از ۲ شرکت واگن پارس و هپکو که مرتبط با حوزه راه و شهرسازی است بازدید می شود تا در این بازدید ها ظرفیت‌های این شرکت‌ها ارائه شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: طرح ۸۱۰۰ واحدی جهش تولید مسکن اولین طرح هماهنگ با اوقاف در سطح کسور است که امیدواریم نوع قرارداد آن، الگویی برای طرح های مشابه در سطح کشور شود.

مخلص الائمه اضافه کرد: تولید مسکن یک امر بین‌ دستگاهی مهم و گسترده است که نیاز است دستگاه‌های متعدد دست به دست هم دهند تا این طرح‌ها هرچه سریعتر مهیا شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سبد ارائه مسکن در کشور باید متنوع باشد تا همه اقشار با سلیقه‌ها و توان مالی امکان انتخاب مسکن مرتبط و مناسب را داشته باشند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه این شرایط برای همه شهرهای کشور مهیا نبوده و نخواهد بود بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان مشکل عرضه مسکن در طرح اقدام ملی نیست و به هر تعداد متقاضی که باشد امکان عرضه نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: به دنبال ابهامات و سوالات پیش آمده برای متقاضیان جلسه ای در استانداری تشکیل و این سوالات و ابهانات بررسی شد و مشروح جلسه به طور کامل پیاده و در پایگاه اطلاع رسانی استانداری منتشر شده است و مردم می توانند این خبر را مطالعه کنند و اگر ابهامات دیگری باشد نیز پاسخ داده خواهد شد.

احمد مرزبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز بیان کرد: استان مرکزی در طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان های پیشرو است. در سطح استان عملیات اجرایی ۸ هزار واحد مسکونی آغاز شده و با پیشرفت های فیزیکی متفاوت و با فناوری های نوین در حال انجام است.

وی افزود: بعد از ابلاغ قانون ‌جهش مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی کارگروه شناسایی و ‌احصا زمین در استان تشکیل و ۴۹۲ هکتار زمین با کاربری متفاوت برای ۲۹ هزار واحد در دستور کار قرار گرقته و ‌شناسایی شده است.

مرزبان گفت: امروز نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی در سطح استان عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اغاز می شود.

انصاری، رئیس هییت مدیره شرکت کیسون نیز بیان کرد: این تیم پیمانکار تاکنون بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور و دنیا یا بهترین کیفیت ساخته و امید است که این پروژه نیز با حمایت مسئولان و تامین اعتبار به موقع به اتمام برسد.

در ادامه وزیر راه و شهرسازی از پزوژه ۹۳۶ واحدی شهید سلیمانی در اراک نیز بازدید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا