مجله خبریراه و شهرسازی

وزیر کشور از پیشرفت مسکن ملی سیستان و بلوچستان ابراز رضایت کرد

وزیر کشور گفت: واحدهای طرح ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان در وسعت خوب و پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است و شواهد حاکی از قیمت و کیفیت مناسب آن دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی هنگام سرکشی از مجموعه مسکن آرمانشهر زاهدان به عنوان یکی از نخستین سایت های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان افزود: اقدامات ارزشمندی در خصوص انبوه سازی خانه در سطح استان صورت گرفته است و تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از خانه ها به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: بنظر می رسد زاهدان با مجموع بیش از ۱۲ هزار واحد در دست ساخت یکی از شهرهای خوب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کشور است.

برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار خانه است که تاکنون برای ساخت ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شد؛ همچنین ۳۳ هزار و ۵۱۱ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۱ هزار و ۵۷۲ خانه در اسکلت و سقف، ۱۵ هزار و ۱۱۴ مورد در مرحله سفت کاری و ۱۲ هزار و ۴۸۹ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

داده های نهادهای ذیربط حاکیست؛ متوسط پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان ۴۷ درصد با ایجاد اشتغال برای ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر است.

همچنین تاکنون ۳۸۲۱ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات بانکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان منعقد شده است که در این رابطه ۱۸۰۲ میلیارد تومان به سازندگان و خودمالکین متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا