بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

بیش از ۵۰ هزار نفر در خراسان جنوبی متقاضی مسکن ملی هستند

به گزارش ساختمان آنلاین:    وحید داعی افزود: سامانه ثبت‌نام در ۳۱ شهر استان خراسان جنوبی باز است و از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۷۶ نفر متقاضی مسکن در بیرجند هستند.

وی گفت: در زمان حاضر جز شهر بیرجند در سایر شهرهای استان جانمایی اراضی برای تامین زمین طرح «نهضت ملی مسکن» انجام شده است و تاکنون ۹ هزار و ۱۵۳ مجرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد و بعد از آن تحلیل و پالایش اطلاعات متقاضیان ثبت‌نام شده، تکمیل و نهایی می‌شود.

وی همچنین به روند اجرای طرح «اقدام ملی مسکن» در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه این استان ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد سهمیه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد سهمیه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

داعی بیان کرد: ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۹۷۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی گفت: پنج هزار و ۹۷۰ نفر در بانک مسکن افتتاح حساب داشته‌ و از این تعداد پنج هزار و ۱۴۰ نفر وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تامین ۳۷ هکتار زمین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان برای ساخت سه هزار و ۷۲۷ واحد خبر داد و افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۵۰.۵ هکتار زمین برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد مسکونی تامین شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۷ واحد مسکونی در شهرستان‌های استان وارد فاز اجرایی شده است.

داعی گفت: در زمان حاضر هزار و ۸۱۶ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۹۹۸ واحد اسکلت و ۴۰۹ واحد در مرحله اجرای سقف است.

وی افزود: ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مستقر در سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند نیز در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir  یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهر امسال به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به‌کار کرد و ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۹ اسفند ادامه دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا