مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

برای ساخت ۴۸ هزار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد آمادگی داریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۸ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن باید در استان ساخته شود، در همه شهرستان ها به جز یاسوج که برای تامین زمین با کمبود زمین مواجه شدیم، در دیگر نقاط از برنامه جلو هستیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از سید علی احمدزاده اظهار کرد: هر سالی باید بین ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد باید ساخته شود و اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در سطح استان در حال ساخت داریم و یا عملیات ساخت شان آغاز شده است.

وی افزود: در مرکز استان (یاسوج) به خاطر اینکه بخش زیادی زمین های کشاورزی و تپه های جنگلی است که تحت هیچ شرایطی نمی خواهیم تغییر کاربری داده شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از دلایلی که یاسوج مرکز پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده به خاطر همین طبیعت بکر و پوشش جنگلی و اقلیمی منحصر به فرد است.

احمدزاده عنوان کرد: با مشکل زمین در یاسوج مواجه بودیم اخیرا یک مکانی در این شهر شناسایی شده که زمین آن برای کشاورزی مرغوب نیست و به سمت تغییر کاربری رفته ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای ساخت وارد قرار داد شده ایم ادامه داد: با نرخ نهضت ملی مسکن، سرمایه گذار قرار است واحدها را بسازد و برای ۲۰ هزار مسکن در ۲ فاز در این شهر قرارداد منعقد شده است.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان که به زودی انجام می شود، حداقل پنج هزار واحد کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرجمع استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عقب نیست و کار به قوت ادامه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باشت وضعی مشابه یاسوج دارد اما متقاضیان به دلیل نزدیکی باشت به گچساران به شهرستان گچساران سوق داده شده اند و در خود باشت هم رایزنی برای زمین در حال انجام است.

احمدزاده ابراز کرد: ۱۰ هزار نفر در یاسوج واجد شرایط داریم که هشت هزار نفر منتظرند مشکل شان رفع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا