راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان

به گزارش ساختمان آنلاین:  مرتضی بختیاری عصر امروز در مراسم بهره برداری از ۱۵۰ واحد مسکن روستایی مددجویان کمیته امداد گلستان اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با فرماندهی فرمانده کل سپاه کارکرد خوبی داشت و در چند نوبت که گزارش این قرارگاه به مقام معظم رهبری ارائه شد مورد تشویق معظم‌له قرار گرفت.

وی افزود: در فراخوانی که مقام معظم رهبری در قالب مواسات و همدلی و کمک مومنانه صادر کردند در ابعاد مختلف شاهد استقبال مردم و حضور قدرتمندانه بودیم که ما را در دنیا سرافراز کرد و پشتیبان این طرح بیش از ۵۳ هزار پایگاه بسیج بوده است.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: در اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا در فروشگاه ها به دنبال ماسک با بیش از ۵۰ درصد قیمت بازار بودیم که در همان دوران وقتی خرید ماسک را در یکی از کشورها انجام دادیم ارسال محموله ما در فرودگاه به دستور آمریکایی ها متوقف شد ولی امروز با همت جمعی و مشارکت مردم صادر کننده ماسک هستیم‌.

بختیاری با بیان اینکه بسیج سازندگی، بنیاد مسکن را در بحث مسکن محرومان کمک کرد و یکی از تفاهم نامه ها، ایجاد ۴۰ هزار واحد مسکونی در روستا است، تصریح کرد: کمیته امداد و بسیج سازندگی تا پایان سال ۱۴۰۲ باید بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها بسازند و پس از تحقق آن ساخت۴۰ هزار واحد مسکونی دیگر دنبال می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر به همت بنیاد مستضعفان در روستاها ساخته می شود و تعداد این واحدها به بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی می رسد، یادآور شد: نگاه نهادهای حمایتی و دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در این عرصه‌ها ستودنی است و حتی مجلس یازدهم در راستای حمایت از محرومان و ساخت مسکن اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس کمیته امداد کشور، قانون جهش مسکن را یک قانون جامع دانست و تأکید کرد: در این طرح در طول چهار سال باید چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود و با این اتفاقات امید داریم این مهم رقم بخورد، استان گلستان در این بخش جزو استان پیشتاز است و سهم این استان در ساخت ۴۰ هزار مسکن، ۹۰۰ واحد مسکونی بود که با رایزنی های انجام شده به یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی رسیدو امروز ۱۵۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا