مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

تامین بخشی از آورده متقاضیان مسکن ملی توسط دولت

مدیر امور مالی صندوق ملی مسکن از تکمیل مصلای تهران با منابع مالی این صندوق خبر داد و گفت:‌ صندوق ملی مسکن بخشی از آورده متقاضیان را به شکل امانی تامین می‌کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، اصغر صمدی با اشاره به این‌که صندوق ملی مسکن یک صندوق نوپا بوده و قرار است با تاکیدهای رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی صندوقی منعطف باشد، اظهار کرد:‌باید بتوانیم در این صندوق برای دهک 1 تا 4 جامعه حمایت مالی مسکن داشته باشیم. بناست تا از صندوق ملی مسکن، آورده بخشی از متقاضیان به شکل امانی تامین شود و بعدها توسط مردم جایگزین شود.

وی با یادآوری این‌که طبق قانون و تاکید رییس‌جمهور، مقرر شده تا از منابع صندوق یک سوم هزینه‌های زیرساخت آب و برق در پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شود، افزود: همچنین برای دهک‌های یک تا 3 جامعه که توان مالی مناسبی ندارند و باید با حمایت‌های دولتی برای تامین مسکن آنها اقدام شود مقرر شده تا مابه التفاوت سود تسهیلات از صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست های هم اندیشی فصلی در استان ها با حضور عاملین ذیحساب صندوق ملی مسکن استان‌ها و ذی حسابان شرکت ها و سازمان های تابعه خبر داد و گفت:‌هدف از برگزاری این هم اندیشی‌ها رفع مشکلات اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در ساخت مسکن است.

مدیر امور مالی صندوق ملی مسکن اضافه کرد: تکالیف زیادی در قانون برای دستگاه‌های متعدد برای واریز وجوه به صندوق ملی مسکن وجود دارد. مقرر است تا منابع مالیات های بخش مسکن، تهاتر نفت و اقساط بازگشتی مسکن مهر، در این صندوق واریز شود که البته در سال گذشته بعضی از درآمدها محقق نشد.

صمدی با اشاره به اینکه منابع  صندوق ملی مسکن در سال جاری از منابع بودجه ای و منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: در منابع بودجه ای سال گذشته 3.5 همت تخصیص یافت که بخشی از آن برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب پروژه‌های نهضت ملی مسکن هزینه شد. امسال نیز منابعی برای این صندوق در نظر گرفته شده است که تخصیص می‌یابد.

به گفته وی، منابع داخلی صندوق ملی مسکن نیز که عمدتا از محل فروش زمین در سراسر کشور  است توسط ادارات کل راه و شهرسازی به حساب های سازمان ملی زمین و مسکن واریز می‌شود و سازمان آنها را بر اساس قانون جهش تولید مسکن به حساب صندوق ملی مسکن واریز می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که بانک مسکن مکلف است واریزی‌ اقساط تسهیلات مسکن مهر را به حساب صندوق ملی مسکن واریز کند، اظهار کرد:‌ حداکثر بهره وری از منابع صندوق ملی مسکن در کنار انضباط مالی و اداری در دستور کار صندوق است. سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی در نیمه نخست امسال افزایش یافته و تلاش کرده‌ایم تزریق اعتبارات سریع و دقیق باشد تا پروژه ها به سرعت انجام شوند. در موضوع تهاتر، منابع صندوق بخشی زمین بوده که توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید به صندوق ملی مسکن منتقل شده است و بعضاً ما از محل صندوق نیز برای اتمام پروژه های شهرهای جدید کمک کرده و در قبال آن زمین دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: صندوق ملی مسکن برای تکمیل مصلا های کشور از جمله مصلا تهران تکلیف داشت که کمک‌های لازم از طریق سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی برای تکمیل مصلا انجام شد.

مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: صورت‌های مالی صندوق ملی مسکن برای سال 1401 آماده است و حسابرس قانونی که در مجمع تعیین شده مستقر شده و حساب‌های مالی را بررسی کرده است که به زودی به وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیئت عامل صندوق ملی مسکن گزارش می‌شود.

صمدی تصریح کرد: در حال پیگیری و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز صندوق ملی مسکن برای پیگیری امور محوله هستیم. تلاش خواهیم کرد در کنار انضباط مالی و اداری، بیشترین بهره وری را برای کشور داشته باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا