مجله خبریراه و شهرسازی

ناتوانی خانواده‌های محروم از دریافت مسکن ملی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دولت نباید به راحتی از مشکل تامین مسکن اقشار کم درآمد و فاقد درآمد عبور کند، تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی باید باب ویژه ای برای آنها باز کند چرا که این افراد حتی قادر به ثبت نام در طرح ملی مسکن هم نیستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از شهرآرانیوز، سید سلمان ذاکر در رابطه با مشکلاتی که در پی افزایش چندین برابری اجاره بهاء برای کارگران و اقشار کم درآمد در تامین سرپناه ایجاد شده است، گفت: ما بار‌ها بر ضرورت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و فاقد درآمد اشاره کرده ایم و گفتیم وزیر راه و شهرسازی باید باب ویژه ای برای آنها باز کند چرا که این افراد حتی قادر به ثبت نام در طرح ملی مسکن هم نیستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر خانواده های محروم نمی توانند برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کنند دولت که نباید به راحتی از این مشکل عبور کند چرا که بی توجهی به حقوق این اقشار به معنای عبور از وضعیت مستمندان و کوخ نشینان که رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند، است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برای رفع این مشکل می طلبد که کمیسیون های اجتماعی و عمران به این موضوع ورود کرده و برای تامین مسکن رایگان برای افراد فاقد درآمد و خانواده های محروم تدبیری بیندیشند چرا که این افراد حتی قادر به استفاده از تسهیلات وام مسکن نیز نبوده و از توانایی مالی حداقلی برای بازپرداخت وام نیز برخوردار نیستند و عدم تامین مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد، آنها را در معرض انواع آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق قرار خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این درست است که ما گفتیم ۲۰۰ میلیون تومان در کلانشهرها، ۱۵۰ میلیون تومان برای سایر شهر‌ها و در روستا‌ها نیز ۴۰ میلیون تومان از باب ودیعه مسکن ارائه شود، اما مشکل اینجاست که اقشار فاقد درآمد حتی قادر به بازپرداخت اقساط این میزان تسهیلات مسکن نیز نیستند چرا که هم در ارائه ضامن و هم خرید سفته با مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: وضعیت بازار مسکن باعث شده است که روز به روز فاصله طبقاتی در سطح جامعه بیشتر شود و در پی آن طلاق افزایش یافته و آمار ازدواج و فرزندآوری نیز کاهش پیدا کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا