مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

۷۰ هزار مسکن محرومان در کشور در دست ساخت است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان با همکاری نهادهای مختلف در سطح کشور در دست اجرا است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین “حسین روحانی‌نژاد” روز دوشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: بنیاد مسکن یادگار امام راحل است که در چهار دهه گذشته خدمات زیادی ارائه داده و ماموریت‌های زیادی هم از سوی دولت‌های مستقر و مجلس شورای اسلامی به این نهاد محول شده است.

وی بیان کرد: آنچه امروز بنیاد مسکن در دستور کار قرار داده، نوسازی مسکن روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است و موظف هستیم عمران و آبادانی را به این مناطق برسانیم؛ همانطور که شهرها طرح جامع شهری دارند، روستاها هم از طرح هادی برخوردار هستند تا تکالیف اراضی و ساخت و ساز در روستاها مشخص شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۵۲ درصد خانه‌های روستاییان در سراسر کشور و شهرهای کوچک مقاوم‌سازی شده و حاصل آن کاهش خطرات و تلفات ناشی از بلایای طبیعی به خصوص زلزله بوده است به طوری که در زلزله‌های اخیر با ریشتر بالا، تلفات و تخریب نداشتیم.

وی با اشاره به هدفگذاری در سال ۱۴۱۰ برای برگزاری جشن ملی نوسازی واحدهای مسکونی در کشور افزود: در چند سال اخیر خیرین مسکن‌ساز هم به کمک بنیاد مسکن آمدند و ۲۲ هزار واحد مسکن خیرساز در کشور ساخته‌ شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد گفت: ساخت مسکن برای ۶ هزار خانواده ۲ معلول را با مجموعه بهزیستی تفاهم کردیم که بخش زیادی از این واحدها ساخته شده و تعدادی از آنها در خراسان جنوبی است.

وی اضافه کرد: کار بنیاد مسکن رسیدگی به افراد و موضوعات مختلف است و در خراسان جنوبی برای مسکن طلاب نیز اقدام خوبی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن به حادثه‌خیز بودن ایران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در حکم ابلاغ بنده تاکید کردند که باید نسبت به بازسازی واحدهای تخریبی ناشی از بلایای طبیعی اقدام شود و در حال حاضر ۲۳ ستاد بازسازی در کشور مستقر است که تا پایان خرداد، کار ۱۹ ستاد به اتمام می‌رسد و ساخت مسکن در هرمزگان و خوی باقی می‌ماند.

وی عنوان کرد: برکت حساب ۱۰۰ امام و توجهات مقام معظم رهبری باعث شده در پی حوادثی که در سطح کشور به وجود می‌آید، ساخت مسکن در کوتاه‌ترین زمان مرتفع شود و نیروهای بنیاد مسکن افراد انقلابی، ولایی و جهادی هستند که در حوادث مختلف تا آخرین مرحله ساخت مسکن در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد با اشاره به مشکل کمبود مسکن در کشور و دلایل آن افزود: بخش عمده کار در طرح نهضت ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن است و در خراسان جنوبی هم از مجموع ۳۱ شهر استان، ساخت مسکن در ۳۰ شهر برعهده این نهاد است.

وی گفت: همچنین بنیاد مسکن براساس نیاز و در راستای کمک به دولت در متروسازی، آزادراه ‌سازی و اماکن مقدسه ورود پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سفر سه روزه خود به خراسان جنوبی افزود: هدف از سفر به این استان فرهنگی با مردم خوب و نیک اندیش، بررسی مجموعه فعالیت‌های بنیاد مسکن از نزدیک است تا حمایت‌ها، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم را در این خطه داشته باشیم.

افتتاح واحد مسکونی طرح محرومان، بهره‌برداری از طرح بهسازی بافت با ارزش روستای چنشت، دیدار با کارکنان اداره کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی، جلسه با انجمن خیرین مسکن‌ساز استان، افتتاح مسکن معلولان و نشست با اصحاب رسانه از برنامه‌های این سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا