مجله خبریبورس و بازار

دوره بازپرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به ۲۰ سال رسید

معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به ۲۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به ۲۰ سال افزایش یافته که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل تضمین نامه ها برطرف شود.

مجید جودی گفت: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در مراحل‌ آخر به سر می برد و با توجه به آنکه نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد است و مابه التفاوت آن یعنی ۱۸ درصد را باید دولت در قالب یارانه اعطا کند طی کردن مراحل آن کمی زمان‌بر شده است.

به گفته وی طبق قانون تسهیلات بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات مسکن ۲۳ درصد است اما تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ۵ درصد و با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله است که زمینه را برای ورود روستاییان به طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی فراهم می‌کند.

او بیان کرد: در سال گذشته هم تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان بود که به دلیل نرخ سود ۵ درصد آن سازمان برنامه و بودجه با صدور ضمانت نامه‌های آن موافقت نمی کرد. این در حالی است که  تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان در هیئت دولت به امضا رسیده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا