مجله خبریبورس و بازار

وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در انتظار سازمان برنامه و بودجه

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: آغاز اعطای وام ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی در انتظار تضمین‌های سازمان برنامه بودجه به نمایندگی از دولت است.

مهر، مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با اشاره به اینکه وام مسکن روستایی طی دو روز آینده ابلاغ می‌شود، گفت: اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیونی روستایی هیچ‌گونه موانعی وجود ندارد و در روز چهارشنبه (۳ آبان‌) دولت سیزدهم قانون افزایش ۳۵۰ میلیونی را تصویب کرد و طی دو روز آینده ابلاغیه آن نیز ارائه خواهد شد.

جودی در پایان خاطرنشان کرد: وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی به تعداد ۳۵۰ هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری با سود ۵ درصدی اعطا می‌شود. حدود ۶۰ هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیونی تشکیل شده که پس‌از ابلاغیه رسمی از سوی دولت مراحل پرداخت آن آغاز خواهد شد.

وام ۳۵۰ میلیونی روستایی در انتظار سازمان برنامه بودجه

سیدرضا حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، پیش تر با اشاره به اینکه (۱۰ آبان) وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی ابلاغ و توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده، گفته بود : (۱۰ آبان) مصوبه هیئت دولت با امضای مخبر معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد اما ابلاغیه به معنای اجرای این قانون نخواهد بود؛ قطعاً برای اجرا این روند نیازمند زمان خواهیم بود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تاکید کرد: تسهیلات وام مسکن روستایی با سود ۵ درصد است که مابه‌التفاوت ۱۸ درصد را سازمان برنامه و بودجه باید برای پرداخت تضمین کند. طبق این مصوبه بانک مرکزی موظف به مشخص کردن بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات است.

وی ادامه داد: در راستای قانون جهش تولید مسکن تضمین‌نامه‌ها و هرگونه تسهیلات مسکن از سوی دولت به صندوق ملی مسکن انتقال پیدا کرد؛ منتهی سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت باید تضمینی به صندوق ملی مسکن بدهد تا این صندوق نسبت به هر بانک سهمیه صادر کند که بانک‌ها بتوانند وظایف خود را آغاز کنند.

حمیدی تصریح کرد: وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی به تعداد ۳۵۰ هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری با سود ۵ درصدی اعطا می‌شود. حدود ۱۰۰ هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیونی تشکیل شده که پس‌از تضمین‌های سازمان برنامه و بودجه کشور به متقاضیان اعطا خواهد شد.

به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن دوره بازپرداخت وام ۳۵۰ میلیونی روستایی با سود ۵ درصدی ۲۰ ساله است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا