بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی تومانی مسکن روستایی همچنان درگیر مشکلات

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، با وجود کش و قوس های فراوان در تخصیص تسهیلات مسکن روستایی، همچنان بسیاری از روستاییان این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر هم برخی از بانک ها در اجرا و پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را با متقاضیان ندارند. در این شرایط افزایش هزینه های ساخت و اجرای پروژه ها و همچنین افزایش هزینه های مصالح ساختمانی باعث شده است که بسیاری از روستاییان در همان واحدهای مسکونی فرسوده و غیر مقاوم خود ساکن شوند.

این در حالی است که اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که مشکل اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی برطرف شده و اصلاحیه هایی که این تسهیلات لازم داشت انجام شده و در حال حاضر متقاضیان می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

او ادامه داد: قبول نکردن سفته های زنجیره ای و ضمانت های بانکی و از سوی دیگر عدم پرداخت تسهیلات به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از مشکلاتی بود که اصلاحیه های آن ها انجام شده است.

بعد از ابلاغ هنوز تسهیلاتی به روستاها نرسیده است

قنبری یکی از روستاییان متقاضی وام مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال گذشته به دنبال دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی هستم اما هنوز هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده ام و از طرف دیگر بانک ها هم در پرداخت این تسهیلات اذیت می کنند.

همچنین حسینی یکی دیگر از متقاضیان این وام می گوید: برای دریافت ضمانت و سفته بانکی بسیاری از بانک ها سختگیری می کنند و به چندین بانک مراجعه کردم هیچ کدام همکاری لازم را ندارند.

بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری می کنند

در همین رابطه مجید جودی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خوب شده است گفت: در حال حاضر تمامی بانک ها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را پرداخت می کنند.

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، ۶۹ هزار تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار تسهیلات ابلاغ شده و تا هفته آینده سایر تسهیلات ابلاغ خواهد شد.

فرم ج متقاضیان مسکن روستایی قرمز می شود

یکی از اصلی ترین مشکلات در حوزه تسهیلات مسکن روستایی قرمز شدن فرم ج دریافت کنندگان است که در حال حاضر بسیاری از متقاضیان با این مشکل مواجه شده اند اما رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به این موضوع گفت: به دلیل آنکه برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی یارانه بسیار زیادی پرداخت شده است و از طرف دیگر به دلیل آنکه بعد از دریافت این تسهیلات بسیاری از سازندگان صاحب مسکن می شوند بنابراین فرم ج متقاضیان پس از دریافت این تسهیلات قرمز می شود.

این در حالی است که بسیاری از سازندگان و متقاضیان از این موضوع هم گله مند هستند.

موضوع افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم اخیرا یکی دیگر از نگرانی های روستاییان است که باعث شده بسیاری از آنها با مشکل مواجه شوند و کمبود سیمان و مصالح ساختمانی دیگر از جمله فولاد هم باعث شده که بسیاری از آنها پروژه ها را نیمه کاره رها کنند.

۲۰۰ میلیون تومان در حال حاضر کفاف هزینه ساخت را نمی دهد

غضنفری یکی از روستاییان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را زودتر به ما پرداخت می کردند الان با این مشکل مواجه نبودیم. اکنون با ۲۰۰ میلیون تومان با توجه به این هزینه ها و گرانی ها نمی شود واحد مسکونی ساخت و باید این زمستان هم با واحد نیمه کاره سر کنیم تا شاید فرجی شود و قیمت ها کمی ارزان تر شود.

براساس این گزارش با وجود این مشکلات هنوز بسیاری از سازندگان نتوانسته اند این تسهیلات را دریافت کنند و اصلی ترین چالش ها را هم متقاضیان شهرهای زیر ۲۵هزار نفر دارند که پیش از این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به آنها تعلق نمی گرفته و با رایزنی های صورت گرفته این مشکل برطرف شده اما همچنان این متقاضیان در اولویت نیستند.

با توجه به آنکه باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و بازسازی شود این مشکلات باید هرچه سریعتر برطرف شده و بازار مسکن روستایی هم جان تازه ای بگیرد.

3.7/5 - (12 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آقای جودی آقای نیکزاد یک سال گذشت از این همه وعده و وعید و هیچ کاری نکردین و فقط قیمت مصالح سر ب فلک کشیده چیکار کنیم با هر بار وعده و قول قرار شما مراجعه میکنیم ب بنیاد مسکن روستایی شهرستان دورود استان لرستان میگن هنوز بانکها طبق بخشنامه بانک مرکزی با داشتن ضامن وامو پرداخت میکنن و سفته زنجیره در کار نیست و ب هر کدوم از بانکهای عامل شهرستان دورود هم ک مراجعه کردیم گفتن سفته زنجیره در کار نیست فقط با داشتن ضامن وام پرداخت میشه پ کی میخواد این مشکل حل بشه ؟

  2. سلام و عرض ادب
    در خراسان جنوبی شهرستان زیرکوه وام روستایی و متمم پرداخت نمی‌شود

  3. چرا بانک ملت هنوزوام مسکن پرداخت نکرده یا اگه پرداخت نمیکنه بهش سهمیه دادن

  4. کلا خود مسئولین در گرفتن وام سنگ میندازند. مثلا اگر قبلا وام 30 تومانی یارانه ای هم گرفته باشی، فرم ج قرمز میشه.
    ریدم تو دهن این سردمداران دیوس جمهوری اسلامی.
    اما خودشان مجازند چند نوع وام کلان با پرداخت مدت زمان 100ساله بر میدارند.
    بی شرف ها ی دزد.

  5. کلا خود مسئولین در گرفتن وام سنگ میندازند. مثلا اگر قبلا وام 30 تومانی یارانه ای هم گرفته باشی، فرم ج قرمز میشه.
    ریدم تو دهن این سردمداران دیوس جمهوری اسلامی.
    اما خودشان مجازند چند نوع وام کلان با پرداخت مدت زمان 100ساله بر میدارند.
    بی شرف ها ی دزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا