راه و شهرسازیمجله خبری

هزینه ساخت واحدهای مسکن روستایی مشخص شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  اکبر نیکزاد  روز گذشته در حاشیه فرآیند نوسازی ناوگان ماشین آلات بنیاد و ارسال نخستین گروه ماشین آلات خریداری شده به ۳۱ استان کشور اظهار داشت: بانک ماشین آلات بنیاد مسکن ناوگانی به گستردگی ۳۱ استان کشور است. این بانک در خدمت عمران و آبادانی کشور و به ویژه روستاها، اجرای طرح هادی، دیوارهای ساحلی مربوط به رودخانه هاست و همچنین در مواقع رخداد سوانح همچون سیل و زلزله هم در امدادرسانی، آواربرداری و بازسازی نقش دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس برنامه مقرر شده بود تا تعدادی از ماشین آلات خریداری و به ناوگان افزوده شود که با توجه دولت و کمک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) ماشین آلات از شرکت های داخلی خریداری شد. امروز نخستین سری ماشین آلات تحویل تعدادی از استان ها شد.

نیکزاد نوسازی ناوگان را به دلیل گستردگی فعالیت های عمرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان و اعلام کرد: ناوگان فرسوده و ناایمن با ورود ماشین آلات جدید از رده خارج و اسقاط می شود.

وی گفت: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات بنیادمسکن هزینه شد و اینکار جزو فعالیت های ثابت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. برای نوسازی ناوگان ماشین آلات بنیاد مسکن نیمی از منابع داخلی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و نیم دیگر از طرف دولت هزینه شده است تا این نوسازی بتواند بهترین خدمات را به مردم ارایه بدهد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در خصوص تخصیص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اعلام کرد: در گفتگو با آقای مخبر معاون اول رییس‌جمهور برای تسریع در پرداخت تاکید شده است. کمکی که دولت به روستاییان برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی انجام می دهد پرداخت ۱۳ درصد یارانه سود تسهیلات است که باید در خصوص پرداخت این تسهیلات تسریع انجام بشود.

نیکزاد ادامه داد: در جلسه ای با حضور رییس جمهور نیز این موضوع مطرح و رییس‌جمهور بر پرداخت آن تاکید کرد.

وی توضیح داد: در ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن حداکثر به دولت برای تشکیل صندوق ملی مسکن سه ماه زمان داده شد. صندوق با تاخیر تشکیل شد و منابع مالی نیز تا حدودی تامین شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد نیز یادآور شد: هم‌اکنون ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد شهری و مابقی روستایی است.

نیکزاد تصریح کرد: بنیاد مسکن تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا قیمت تمام شده ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن برای مردم در مناطق روستایی و شهری کوچک افزایش نیابد و این در حالی است که هزینه دستمزد و مصالح ساختمانی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی میانگین قیمت ساخت واحدهای مسکونی روستایی را بین چهار تا پنج میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میانگین قیمتی را در شهرهای مختلف متفاوت عنوان کرد.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: ۲۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که نخستین واحدها تا ماه آینده در استان قم افتتاح می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا