راه و شهرسازیفن آوری های ساختمانیمجله خبری

شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت متوقف نشد

به گزارش ساختمان آنلاین:  پس از مکاتبه تعداد زیادی از مهندسان با وزیر راه و شهرسازی که خواستار توقف شیوه نامه‌ای موسوم به شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظرشده بودند، در نهایت مسئولان وزارت راه و شهرسازی نشست مشترکی را با عده‌ای از نمایندگان مهندسان تشکیل دادند.

طبق پیگیری‌هایی که صورت گرفته در روز‌های اخیر بسیاری از مهندسان در رابطه با تدوین شیوه نامه‌ای تحت عنوان شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظر مکاتبات زیادی با وزارت راه و شهرسازی انجام دادند. به باور این مهندسان در تدوین این شیوه نامه به هیچ وجه نظرات صنف کارشناسان و پیشکسوتان صنف مهندسی اخذ نشده و همین امر سبب شده که این شیوه نامه بدون در نظرگرفتن شرایط شرکت‌های حقوقی و حقیقی مهندسی تدوین شود که ماحصل این فرآیند تعطیلی هزاران شرکت مهندسی است.

وزارت راه و شهرسازی هدف خود را از تدوین این شیوه نامه حذف شرکت‌های صوری کاری معرفی می‌کند، این درحالی است که بنا بر اظهارنظر تدوین گر قانون نظام مهندسی این شیوه نامه سبب تشدید صوری کاری است. همزمان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با مکاتبه با وزیرراه و شهرسازی خواستار توقف این شیوه نامه شده است.

به گفته بسیاری از مهندسان با پیگیری‌های که صورت گرفته امروز با حضور محمودزاده معاون وزیرراه و شهرسازی و کارشناسان وزارتخانه جلسه‌ای برگزار شد. در این جلسه سه ساعته برخی از مهندسان به عدم رعایت ترتیبات قانونی و عدم اخذ نظرات صنف اشاره کردند که این موضوع هم توسط مسئولان رد شد و اظهار کردند شورای مرکزی در جریان بوده و نامه‌های اخیر شورای مرکزی خلاف واقع است.

همچنین موضوعات جزئی و ایرادات و اشکالات شیوه نامه بررسی نشد و صرفا به تبعات اجرای شیوه نامه و به تعطیلی کشیده شدن شرکت‌ها پرداخته شد.

در پایان جلسه توقف وابطال شیوه نامه نپذیرفته نشد و مقرر شد با دعوت از نمایندگان انجمن ها، نظام مهندسی، شورای مرکزی، بدنه صنف و… جلسه مشترک کارشناسی تشکیل شود تا در صورت صلاحدید و متقاعد شدن کارشناسان وزارتخانه اصلاحیه بعدی ابلاغ شود.

به گفته مهندسان، وزارت راه و شهرسازی با متوقف نکردن این شیوه نامه سبب تعطیلی هزاران شرکت ساختمانی شده است و تاکنون هیچ یک ازشرکت‌ها خود را با این شیوه نامه تطبیق نکرده اند.

براساس اظهارات مهندسان، آن‌ها کماکان پیگیر توقف این شیوه نامه هستند، و تا حصول نتیجه موضوع را ازطریق مجاری قانونی دنبال خواهند کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا