راه و شهرسازیمجله خبری

کشاورزان می توانند مسکن حمایتی ثبت‌نام کنند؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  علی بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: با همدلی و همت بالا که در استان وجود دارد و در یک حوزه میدانی مشترک تثبیت اراضی کشاورزی این استان، پیشروکشور در حوزه صدور اسناد کشاورزی و حدنگاری کشاورزی هستند.

وی با اشاره به صدور نخستین اسناد اراضی کشاورزی کشور که در تیرماه سال جاری انجام شد گفت: تا 22 بهمن ماه سال جاری اتفاقات خوبی در جریان است که صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه خواهد بود.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این‌که صدور اسناد اراضی کشاورزی بعد از دهه فجر نیز متوقف نخواهد شد گفت: در ادامه کار نیز با همدلی و همکاری مردم این کار ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که در بحث اراضی کشاورزی جداً نیاز به همکاری مردم داریم تصریح کرد: اساس پرونده‌های اسناد حدنگاری کشاورزی “تقاضامحور” است و اگر همکاری مردم نباشد و تشکیل پروند ندهند با مشکل مواجه خواهیم شد.

بهبهانی بیان کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی افراد به دلیل نگرانی از ایجاد محدودیت در جاهای دیگر به‌ویژه طرح نهضت ملی مسکن اقدام به تشکیل پرونده برای مستندسازی املاک نمی‌کنند و ما این اطمینان را می‌دهیم که داشتن سند مالکیت کشاورزی به هیچ وجه مانع از اقدام مردم برای ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن نیست و مردم از این بابت نگران نباشند.

وی در پایان گفت: ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن و استفاده از این ظرفیت دولت در صورتی مانع ایجاد می‌کند که متقاضی دارای سند مسکونی یا سند زمین با کاربری مسکونی باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا