راه و شهرسازیمجله خبری

وزیر راه و شهرسازی: ۱۰ میلیون مسکن جدید در کشور نیاز داریم

به گزارش ساختمان آنلاین:   رستم قاسمی غروب جمعه در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه و شهرسازی استان گیلان افزود: نیازهای مسکن در ثبت نام  طرح های مسکن خودش را نشان داده است.

وی اظهار داشت: جوانانی داریم که به علت معیشت و مسکن ازدواج نکردند؛ ضمن اینکه ۶ تا هفت میلیون نفر در کشور مسکن ندارند که این آمار خودش را در ثبت نام ها نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان‌های شمالی برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که این مشکل را رفع کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و یک کار جهادی صورت بگیرد.

قاسمی بزرگ ترین چالش مسکن سازی را محدودیت زمین اشاره کرد و افزود:باید در در ۲ مرحله چهار میلیون واحد طی چهار سال بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به  اینکه برای تامین منابع اعتباری پروژه های راه و شهرسازی ۲ تبصره را پیگیری می کنیم، گفت: باید یک سری از درآمدها را از فروش زمین‌های تحت تملک راه و شهرسازی و همچنین زمین های با کاربری‌های تجاری و خاص که به استان کمک می کند، استفاده و درآمدهای استان را باید برای استان هزینه کنیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگ بودن مجموعه راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به دلیل زیر ساخت‌ها دارای مشکلاتی جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به دلیل وصل نبودن کریدورهای اصلی کشور و ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده در بخش حمل و نقل مشکلات جدی داریم.

راه آهن رشت -کاسپین، ، چهارخطه کردن محور انزلی=رضوانشهر ،کنارگذر انزلی، و پروژه های بنادر و دریانوردی از جمله بازدیدهای وزیر راه و شهر سازی بود که امروز  در سفر رییس جمهوری به گیلان هم آه شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا