مجله خبریراه و شهرسازی

فرصت سازی بازار سرمایه برای طرح مسكن ملی

رییس هیات عامل صندوق ملی مسكن گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسكن، صندوق ملی مسكن مكلف است به طرق مختلف نسبت به تخصیص و تجهیز منابع مربوط به ساخت و نهضت ملی مسكن اقدام كند؛ یكی از روش های بهینه سازی در عملیات ساخت، خرید فولاد و سیمان در مقیاس بالا به منظور بهره مندی در پروژه های نهضت ملی مسكن محسوب می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روزنامه تعادل، مهدیار اسماعیلی، رییس هیات عامل صندوق ملی مسكن در رابطه با بزرگ ترین معامله خرید فولاد برای تولید مسكن، اظهار كرد: بر اساس قانون جهش تولید مسكن، صندوق ملی مسكن مكلف است به طرق مختلف نسبت به تخصیص و تجهیز منابع مربوط به ساخت و نهضت ملی مسكن اقدام كند؛ یكی از روش های بهینه سازی در عملیات ساخت، خرید فولاد و سیمان در مقیاس بالا به منظور بهره مندی در پروژه های نهضت ملی مسكن محسوب می شود به نحوی كه علت اجرای این مساله را می توان نخست كوتاه سازی چرخه و زنجیره از معدن تا مسكن به منظور حذف واسطه ها و در گام بعد جلوگیری از افزایش نرخ محصولات مذكور دانست.

وی افزود: به همین منظور صندوق ملی مسكن وارد مرحله عملیاتی شد و در گام نخست پس از هماهنگی با شركت ملی ذوب‌ آهن مقرر شد به مبلغ دو هزار میلیارد ‌تومان میلگرد از طریق بورس كالا عرضه كند، با توجه به آنكه این عرضه ها و تقاضاها یك امر دوجانبه مثبت است به همین دلیل مورد استقبال تولیدكنندگان قرار گرفته است.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسكن گفت: دیگر نگران انبارداری هم نیستیم زیرا اقدامات و مذاكرات لازم با طرف قرارداد صورت گرفته است؛ سال آینده نیز آمادگی داریم تا روند خرید محصول مذكور را از طریق بورس كالا ادامه دهیم، زیرا این امر موجب اشتغال آفرینی، تسریع در روند تكمیل پروژه ها و… خواهد شد.

اسماعیلی تصریح كرد: سال آینده نیز خرید سیمان را نیز با هماهنگی‌ كارخانه های مربوطه از طریق بورس كالا ادامه خواهیم داد.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسكن در پایان، كاهش دلالی، واسطه ها و كنترل قیمت مسكن را مزیت «صندوق زمین و ساختمان و املاك و مستغلات»، برشمرد و اظهار داشت: صندوق ملی مسكن در تلاش است تا ظرفیت های تولید در بخش مسكن افزایش یابد. همچنین، طی مكاتبات صورت گرفته، صندوق ملی مسكن برای همكاری با سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام آمادگی كرده تا در صورت امكان هشتمین تابلوی فرابورس را با بهره گیری از این دو صندوق و سایر ابزارهای مالی راه اندازی كند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا