مجله خبریراه و شهرسازی

۶ درصد از مساکن روستایی کشور در آذربایجان‌شرقی ساخته می‌شود

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه ۶ درصد از مساکن روستایی کشور در آذربایجان‌شرقی ساخته می‌شود و این استان در این زمینه در رتبه چهارم قرار دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «مجید جودی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افزود: سهمیه سال جاری بنیاد مسکن در کشور ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی است که از این میزان ۱۲ هزار واحد مسکونی سهمیه آذربایجان شرقی است.

وی از روستاییان فاقد مسکن خواست، نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان ها اقدام کنند و از تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن بهره مند شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بر اثر ۴۴ حادثه در سطح کشور، ۳۷ هزار واحد مسکونی آسیب دید که بیشتر آن ها تا پایان شهریور احداث، تعمیر و تحویل صاحبانشان می شود.

جودی، با اشاره به اینکه بیشتر زلزله زدگان خوی تا پایان فصل کاری امسال صاحب خانه می شوند، ادامه داد: زلزله شهرستان خوی به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی خسارت کلی و به ۱۷ هزار واحد خسارت جزئی وارد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مساعدت بانک های عامل، بیشتر واحدهای احداثی و تعمیری، تحویل زلزله زدگان می شود، یادآور شد: سهم بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در ساخت مساکن تخریب شده شهرستان خوی ۴۲۰ واحد است.

جودی، افزود: بنیاد مسکن این استان کار تعمیر یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را به پایان رسانده و همه ۴۲۰ واحد احداثی را نیز تا پایان شهریور به مردم زلزله زده تحویل خواهد داد.

وقوع ۲ زمین لرزه در ۲۸ دی و هشتم بهمن ۱۴۰۱ در شهرستان خوی موجب تخریب ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شد که هم اکنون طرح های بازسازی این واحدها در حال انجام است.

مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز واحدهای تخریبی جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده، توزیع شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا