مجله خبری

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت تاکید کرد:لزوم تعدیل قیمت مسکن در کلانشهر تهران

به گزارش ساختمان آنلاین، آقای اکبر تقوی در ارتباط با رسانه ملی در رابطه با دستورالعمل جدید وزارت صمت برای کاهش قیمت مسکن در کلان شهر تهران افزود: امیدواریم قیمت‌ها تا حد امکان تعدیل شود، اما این مهم به عواملی مختلف بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه عوامل تاثیر گذار در قیمت مسکن ملموس و قابل احصاست، اضافه کرد: ساخت و ساز جدا از بحث زمین، موضوعی مهم است که مصالح ساختمانی و انواع نیاز‌های اولیه و ساخته شده برای تولید مسکن را دربر می‌گیرد.

تقوی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از افزایش قیمت مسکن دفاع نمی‌کند و آن را توجیه نخواهد کرد، گفت: برای سرپا شدن یک ساختمان ۲۷۰ شغل و صنف دخیل است و بخش اعظم اصناف و حرف در این کار دخالت پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان حمایت با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن موتور محرکه تمام صنوف و حتی اقتصاد کشور است، افزود: قریب به اتفاق مشاغل در بحث ساخت و ساز جلوه پیدا می‌کنند و حضور دارند.

تقوی با اشاره به اینکه فروشنده، سازنده و به کار برنده کالا به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه ساختمان سازی نقش دارند، گفت: قیمت این اقلام بر ساختمان تاثیر گذار است البته بنده از قیمت‌های کاذب دفاع نمی‌کنم.

وی ادامه داد: نهاد‌های مربوط به نرخ گذاری مسکن زیر نظر سازمان‌های صمت استان‌ها و بصورت کنترل شده این کار را انجام می‌دهند و ما هم تلاش داریم در کاهش بار هزینه مصرف کننده‌ی مسکن، دخیل باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا