اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اخذ مجوز ساخت منوط به گذراندن 120 آیتم اداری است

رامین گوران در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین در واکنش به این موضوع که شهرداری تهران عنوان کرده است که زمان صدور پروانه ساخت در برخی از مناطق به 35 روز رسیده است تصریح کرد: با توجه به سازوکار مربوط به صدور پروانه ساخت،دسترسی به این زمان باور پذیر نیست ،چرا که برای دریافت جواز ساخت،در یک فقره فقط باید سه الی چهار ماه علاف سازمان نظام مهندسی بود.

این فعال حوزه ساخت وساز خواستار شفافیت ادعای شهرداری درباره کاهش زمان صدور پروانه ساخت در مناطق مورد ادعا شد و خاطر نشان ساخت: برای اثبات این ادعا ،پیشنهاد می شود که شهرداران این مناطق با دعوت از خبرنگاران متخصص،اجازه دهند که آنها به صورت رندم این پروانه ها را مورد بررسی قراردهند تا این ادعا مورد صحت سنجی قرار گیرد.

دبیرانجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه همچنان که بارها عنوان شده است ،طولانی بودن زمان صدور پروانه ساختمانی به یکی از چالشهای صنعت ساختمان که سبب کاهش تولید مسکن شده ،مبدل شده است گفت: علی رغم وعده شهردار تهران برای کاهش زمان صدور پروانه به سه ماه ،این امر هنوز عملیاتی نشده است.

گوران با دیوانه وار توصیف کردن مسیر دریافت پروانه ساخت مسکن اذعان داشت: این مسیر طولانی سبب حبس سرمایه ها در پروژه های ساختمانی می شود و سازندگان تا زمان اخذ مجوز ساخت شاهد کاهش ارزش پول خود می شوند واین مساله سبب می شود که آنها انگیزه خود را برای تولید مسکن ازدست دهند.

وی همچنین گفت :به طور کلی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی باید مدل و روشهای کار تغییر کند و نمی توان انتظار داشت با مدل قدیمی به نتایج جدید و تغییری اساسی در این مسیر دست یافت.

گوران بهره گیری از روش های قدیمی در مسیر صدور پروانه ساخت را با ذکر مثالی توضیح داد و گفت: این امر همانند آن است که فردی دارای ماشین قدیمی و فرسوده ای باشد و برای سریع تر رسیدن به مقصد ،بخواهد با سرعت بیشتر در مسیر حرکت کند،در حالی که با ماشین قدیمی چنین امکانی وجود ندارد و برای افزایش سرعت به طور کلی ماشین باید تغییر کند.با این نگاه باید گفت برای تحول در زمان صدور پروانه ساخت لازم است که به طور کلی مدل ها تغییر کند.

 

4.8/5 - (31 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا