راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

دستور رئیس‌جمهور برای تسریع ساخت مترو پرند و هشتگرد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز ساخت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن در 13 شهر جدید کشور اظهار کرد: اخیرا با آیت الله رئیسی رئیس جمهوری صحبتی داشتم که وی دستور تسریع در تکمیل مترو شهر جدید پرند و هشتگرد را صادر کرد.

وی تصریح کرد: انشالله به زودی شاهد بهره برداری از مترو شهر پرند خواهیم بود.

وی گفت: طی هفته های آینده بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در 900 شهر کشور واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن برای احداث ساختمان های یک طبقه آغازمی شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت آنها باعث تسریع در روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت حدود 15 درصدی
100 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور، اضافه کرد: بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد و بخش عمده ای از درآمد خانوارها صرف تامین هزینه مسکن می شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به بازار اجاره مسکن بیان کرد: برای ساماندهی و کنترل این بازار، باید عرضه و تقاضا با هم متناسب باشند که این مهم در دستور کار وزارت راه است. در  گذشته ساماندهی بازار اجاره در اختیار وزارت صمت بود که اکنون این وظیفه برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل سامانه املاک و اسکان تا پایان سال خبر داد و با یادآوری معرفی 560 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی، افزود: حدود 60 هزار نفر  نسبت به وضعیت سکونتی واحد‌های خود اعتراض را ثبت کردند.

قاسمی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید برای مابقی خانه های خالی قبض مالیاتی صادر کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا