مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

مالیات املاک در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

این مالیات برعهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک املاک بوده و افرادی که فقط مالک یک باب منزل مسکونی هستند و در ده سال اخیر تغییر مالکیت نداده اند از شمول این حکم مستثنی هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از جماران، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصویب کردند:

زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز و خانه‌های لوکس که ارزش آن‌ها بیش از دویست میلیارد ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

این مالیات برعهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک املاک فوق بوده و افرادی که فقط مالک یک باب منزل مسکونی هستند و در ده سال اخیر تغییر مالکیت نداده اند از شمول این حکم مستثنی هستند.

خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاهای در حال ساخت مشمول این مالیات نیست.

آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیئت دولت می‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این قانون مبهم است و بنظر میرسد که هیچ مشکلی از مشکلات حوزه مسکن حل نشود
    مشکل اصلی ما در حوزه مسکن وجود خانه های خالی و سوداگری تورم زاست نه مشکل خانه های بیش از بیست میلیارد تومان!!
    یعنی فردی که به گفته خود مسوولان در برنامه های تلویزیونی مالک بیش از 500 واحد آپارتمان خالی که ارزش هریک از آنها مسلما بسیار کمتر از 20 میلیارد تومان هست از این مالیات معاف است !!!!!؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا