بورس و بازارمجله خبری

قیمت مسکن در تهران به متری ۳۳ میلیون تومان رسید

به گزارش ساختمان آنلاین:براساس آخرین اطلاعات بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران برابر ۳۳ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل چهار دهم درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، بیشترین متوسط قیمت مربوط به منطقه یک با ۷۰ میلیون تومان و کمترین مبلغ به منطقه ۱۸ با ۱۵ میلیون تومان است.

در دومین ماه زمستان ۱۴۰۰ در مجموع هشت‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی معامله شده است. در این ماه معاملات مسکن در مقایسه با دی‌ماه امسال ۱۳.۲ درصد کاهش، اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷.۸ درصد رشد داشت.

بررسی آخرین داده‌های آماری حاکی از این است که آهنگ رشد قیمت مسکن تهران در بهمن‌ماه امسال ۱۶.۴ درصد بود که در مقایسه با بهمن سال گذشته که برابر ۹۷.۲ درصد بود ۸۰.۸ درصد کاهش داشت.

نرخ رشد قیمت مسکن به پایین‌ترین سطح ۴ سال اخیر سقوط کرد

تمایل به خرید خانه‌هایی با بیش از ۶ سال قدمت

در میان واحدهای معامله شده ۳۳.۶ درصد معاملات مربوط به خانه‌های با عمر بنای پنج سال ساخت است. تقاضا برای خرید خانه‌های پنج سال ساخت امسال کاهشی بود و در مقابل تقاضا برای واحدهایی با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال و بیش از ۲۰ سال بیشتر رشد داشت.

بیشترین معاملات مسکن در منطقه ۵ تهران

بررسی آمارها نشان می‌دهد، توزیع تعداد معاملات در مناطق مختلف به این صورت بوده که در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه پنج با سهم ۱۴.۸ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد را داشت.

همچنین مناطق ۱۰ و چهار به ترتیب با ۱۰ و ۸.۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در بهمن‌ماه امسال بیانگر این است که از لحاظ مساحت، خانه‌هایی با متراژ کمتر از ۸۰ متر بیشترین متقاضی را داشتند و ۵۷.۴ درصد معاملات مربوط به خانه‌هایی با این متراژ است.

همچنین ۵۹.۹ درصد خرید و فروش خانه مربوط به واحدهایی با قیمت متری کمتر از ۳۳ میلیون تومان است و ۴۶.۷ درصد از معاملات به خانه‌های کمتر از ۲ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

وضعیت اجاره بها در تهران

داده‌های آماری نشان می‌دهد که اجاره خانه در تهران ۴۸.۴ درصد و کل مناطق شهری ۵۲.۲ درصد رشد داشته است.

قمیت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران

بررسی جدول‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در بهمن‌ماه امسال برای مناطق یک، ۲ و سه تهران به ترتیب ۷۰ میلیون تومان، ۴۸ میلیون تومان و ۶۳ میلیون تومان بود.

مناطق ۱۸، ۲۰ و ۱۷ به ترتیب با ۱۵ میلیون تومان، ۱۶ میلیون تومان و ۱۷ میلیون تومان کمترین قیمت را در مناطق ۲۰ گانه داشتند.

علت کاهش رشد قیمت مسکن، سیاست‌های دولت سیزدهم در عدم چاپ پول، کاهش انتظارات تورمی و آغاز ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا