بورس و بازارمجله خبری

دو گروه فروشنده‌های مسکن در پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین: هر چند افزایش قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در تهران به ویژه در مورد واحدهای نوساز و نیز واحدهای بازسازی شده و واجد امکانات اصلی از قبیل پارکینگ، انباری و آسانسور یک واقعیت انکارناپذیر بازار مسکن فعلی است که با یک نگاه کلی به فایل‌های ثبت شده در موتورهای جست‌وجوی ملکی توسط متقاضیان مسکن که حداقل یکی دو ماه است که در حال جست‌وجو در بازار مسکن هستند، دریافت می‌شود، اما در عین حال تعداد فایل‌هایی که قیمت آنها توسط فروشنده بدون تغییر  مانده نیز کم نیست.

در واقع رشد محسوس قیمت مسکن در معاملات قطعی طی اردیبهشت هنوز به یک روند غالب در همه نواحی بازار مسکن تبدیل نشده و صرفا فایل‌هایی که به لحاظ موقعیت در مناطق پرتقاضای تهران قرار دارند، رشد محسوس قیمت پیشنهادی داشته‌اند. با وجود اینکه  فعلا فروشنده‌های بازار مسکن به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که یک گروه قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند و یک گروه به دلیل کم‌تقاضا بودن ملک خود در هفته‌های گذشته، فعلا تصمیمی برای تغییر قیمت نگرفته‌اند، اما در عین حال ارزیابی واسطه‌های ملکی این است که ورود به فصل تابستان سبب تندتر شدن نبض معاملات مسکن از ماه آینده خواهد شد و این یعنی، قیمت‌های پیشنهادی ممکن است بیش از پیش تحت تاثیر افزایش تقاضا قرار بگیرند.

Untitled-1 copy

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا